یک سری از قطعات موسیقی مربوط به قبل از انقلاب که نوایی غمگینانه دارند و در همه این سالها و حتی با وجود مجوزدار شدن برخی از سوی وزارت ارشاد، باز هم اجازه پخش از تلویزیون را نداشته اند حالا روی تصاویر مرتبط با فلسطین قرار گرفته و کلیپهایی را میسازند که از شبکه های مختلف تلویزیون روی آنتن می روند.
گزارش سینماپلاس از جابجایی ممیزی سیما همزمان با روز قدس
وقتی اتفاقات غزه، مازیار را هم مجاز میکند
سینماپلاس: اوضاع رسانه ملی همزمان با کشتار مسلمانان در غزه جالب توجه است. از یک طرف مرتب فیلمهای مستند مربوط به ده دوازده سال قبل را به بهانه های مختلف و به صورتهای مختلف از کلیپ گرفته تا میان برنامه روی آنتن میفرستد و از آن سو یک سری قطعات کاملا بی ربط به حال و هوای فلسطین را بر روی این تصاویر میگذارد تا دِین خود را نسبت به اوضاع مسلمانان این منطقه ادا کند.
طبیعی است که با نزدیک شدن به روز قدس که روز همبستگی مسلمانان با مردم فلسطین است این کلیپها و میان برنامه ها جایی پررنگتر در سبد پخش رسانه ملی می یابند.
به گزارش سینماپلاس جالبتر از همه اینها جابجا شدن خط قرمز در رسانه ملی بواسطه این ماجرا است. مساله اینجاست که یک سری از قطعات موسیقی مربوط به قبل از انقلاب که نوایی غمگینانه دارند و در همه این سالها و حتی با وجود مجوزدار شدن برخی از سوی وزارت ارشاد، باز هم اجازه پخش از تلویزیون را نداشته اند حالا روی تصاویر مرتبط با فلسطین قرار گرفته و کلیپهایی را میسازند که از شبکه های مختلف تلویزیون روی آنتن می روند.
نه خالق فیلم زنده است و نه خواننده آهنگ
از جمله این قطعات قطعه «کبوتر» ساخته مازیار است که به طور مرتب بر روی تصاویری از فیلم «بازمانده» سیف ا.. داد قرار گرفته و به عنوان کلیپی تر و تازه به خورد مخاطبان داده میشود! جالب اینجاست که نه مازیار که خواننده «کبوتر» است و نه سیف ا.. داد خالق «بازمانده» هیچ کدام زنده نیستند که ولو به طور تلویحی به استفاده ابزاری از آثار خود اعتراض کنند!
با این حال تهیه کننده «بازمانده» منوچهر محمدی و سازنده و تنظیم کننده «کبوتر» که به ترتیب جهانبخش پازوکی و ناصر چشم آذر هستند این حق را دارند که به این واسطه از رسانه ملی گلایه کنند.
به گزارش سینماپلاس «کبوتر» از نخستین قطعاتی بود که مازیار در شروع راه حرفه ای زندگی هنری خود با کمک پازوکی آن را خواند. قطعه ای که در کنار قطعه «ماهیگیر» به شدت مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و زمینه ساز همکاری مازیار با چهره های مطرح آن زمان نظیر بابک بیات، محمد شمس و عماد رام گردید.
خواننده ای که از شدت غیرمجاز بودن دق کرد، مجاز میشود!
مازیار از جمله خوانندگان پاپ بود که بعد از انقلاب راضی نشد به خارج از کشور مهاجرت کند و در همان اوایل انقلاب قطعه ای به نام «شهید» را خواند که همراهی خود با مردم را نشان دهد اما وی نیز به مانند بسیاری دیگر از چهره های هنری بازمانده از دوران قبل، نتوانست مجوز فعالیت در روزگار نو را دریافت کند. وی در اوایل دهه هفتاد آلبومی به نام «گل گندم» را با همکاری بابک بیات آماده کرد که به گونه ای نامنصفانه توقیف شد و این مساله فشار روحی فراوانی را بر وی وارد کرده تا نهایتا در اواسط همین دهه در اثر سکته قلبی درگذشت.
جالب اینجاست که درست چند سال بعد از مرگش چند عنوان از آلبومهایش و از جمله «تنهایی» و «ماهیگیر» توانستند مجددا مجوز انتشار بگیرند و در این سالها برخی از قطعات این آلبوم به فهرست ترانه های مجاز رادیو هم راه یافت.
پایان مطلب/