یکشنبه, اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی خبر

علیرضا رییسیان: هیات مدیره خانه سینما باید مستقل باشد تا منافع اعضا در الویت قرار گیرد

۱۳۹۳-۰۴-۱۴
Reading Time: 1 min read
0

 

 

 

متاسفانه در چند سال اخير خانه سينما، نتوانسته آن‌جا كه منافع اعضايش به خطر مي‌افتد با استقلال راي و رويكرد صنفي مشكلي را مرتفع كند؛ براي نمونه درباره تحريم فيلم‌هاي سينمايي از سوي حوزه هنري. هيات مديران و شخصيت‌هاي تاثيرگذار در فعاليت‌هاي اين نهاد، در وهله اول بايد خود اشخاص مستقلي باشند كه منافع اعضا براي‌شان در درجه اول اهميت باشد، در شرايطي كه چنين فضايي در خانه سينما حكمفرما نيست، نمي‌توان اميدي داشت كه با ساختار فعلي و رويكردهاي اين نهاد بتوان حركتي موثر و مستقل از اين نهاد را شاهد بود.

 

سینماپلاس: خانه سینما چه در دورانی که دچار انحلال شده بود و چه حالا که دوباره راه اندازی شده است به واسطه کارکرد صنفی اش  همواره محل مناقشه بوده است. در آستانه برگزاری جشن خانه سینمای این مناقشات دوچندان شده است. به گزارش سینماپلاس علیرضا رییسیان کارگردانی که در همه این سالها کوشیده صرفا درباره جایگاه صنفی خانه سینما اظهارنظر کند در تازه ترین صحبتهایش باز هم عملکرد صنفی خانه سینما را زیر سوال برده است. متن این صحبتها را به نقل از “اعتماد” می خوانید:

ساختاری وابسته به دولت

خانه سينما از شكل‌گيري آن در دهه شصت تا به امروز ساختاري كاملا وابسته به دولت داشته و دارد. مدل ساختاري اين نهاد صنفي امروزه ديگر در دنيا منسوخ است اما سوال اينجاست كه با وجود اين ويژگي‌ آيا اين نهاد مي‌تواند استقلال خود را حفظ كند يا خير؟ به گمان من چنين نهادي مي‌تواند در دو سطح به صورت مستقل عمل كند. در وهله اول دفاع از منافع اعضا، تامين امنيت شغلي و گرفتن امكانات و منابعي از جمله بيمه اعضاي خانه سينما و موضع‌گيري‌هاي درست با رويكرد مستقل و در سطح كلان، در حوزه مسائل فرهنگي و سينمايي. متاسفانه در چند سال اخير خانه سينما، نتوانسته آن‌جا كه منافع اعضايش به خطر مي‌افتد با استقلال راي و رويكرد صنفي مشكلي را مرتفع كند؛ براي نمونه درباره تحريم فيلم‌هاي سينمايي از سوي حوزه هنري.

alireza_raisian.jpg

 

هیات مدیره باید خودش مستقل باشد که منافع اعضا برایش اهمیت داشته باشد

هيات مديران و شخصيت‌هاي تاثيرگذار در فعاليت‌هاي اين نهاد، در وهله اول بايد خود اشخاص مستقلي باشند كه منافع اعضا براي‌شان در درجه اول اهميت باشد، در شرايطي كه چنين فضايي در خانه سينما حكمفرما نيست، نمي‌توان اميدي داشت كه با ساختار فعلي و رويكردهاي اين نهاد بتوان حركتي موثر و مستقل از اين نهاد را شاهد بود. جشن خانه سينما هم تا زماني‌كه در قالب تصميمات صنفي برگزار شود و به ساختار يك آكادمي مطابق با شرايط فرهنگي تغيير شكل ندهد، مشكلات و عوارض بسياري دارد كه در آرا و جوايز آن منعكس مي‌شود.

پایان مطلب/

 

 

 

نوشته قبلی

کارلوس جان! چشمان صادقت را باور کنیم یا …

نوشته‌ی بعدی

غرضی: موسوی باید دندان روی جگر می گذاشت

نوشته‌ی بعدی

غرضی: موسوی باید دندان روی جگر می گذاشت

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

از صیاد تا ناریا، تلویزیون و پرده سینما در اشغال آثاری ضعیف

۱۴۰۴-۰۲-۲۸

مدیران مومن و انقلابی تلویزیون هم عاشق بوروکراسی سنگین هستند؟

۱۴۰۴-۰۲-۲۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس