یکشنبه, خرداد ۱۱, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی تلویزیون

دست فرمان صدا و سیما در سال ۱۴۰۴

۱۴۰۴-۰۱-۱۹
Reading Time: 2 mins read
0

سینما مثبت: صدا و سیما سال ۱۴۰۳ را در حالی پشت سر گذاشت که حجم فراوانی از رخدادهای سیاسی و اتفاق‌های روز کندکتور این رسانه‌ را تحت الشعاع قرار داد و عملا فضای به شدت مناسبت زده‌ای بر این رسانه حاکم بود.

به پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری-‌تحلیلی سینمامثبت،صدا و سیما در آستانه ورود به چهارمین سال مدیریت پیمان جبلی است. فردی که در دوره مدیریت او درگیری‌های این رسانه با شبکه نمایش خانگی به اوج رسید،سریال‌های تولید شده توسط وی.او.دی‌ها هر روز سهم بیشتری از سبد مخاطب این رسانه را از آن خود کرد،تهدید شبکه‌های ماهواره‌ای صرفا به اینترنشنال خلاصه نشد و حتی شبکه‌های ترکیه‌ای نیز وارد میدان تولید محتوای فارسی شدند،در مقابل روایت سازی‌های شبکه‌های سیاسی خارج از کشور صدا و سیما همچنان دست خالی باقی ماند و در حوزه برنامه‌هایی معمول مانند تاک شو،معدود مجریان باقیمانده از گذشته نیز راهی پلتفرم‌ها شدند و عملا دست این رسانه بیش از پیش از اندوخته سالیان دراز خالی ماند.

صدا و سیما در یکسال گذشته در حوزه نمایش به سمت پخش آثاری مصرفی پیش رفته است. گلیدخت و طوبی دو نمونه از این آثار هستند که اغلب با انتخاب نامی دخترانه برای سریال که همان نام شخصیت اصلی است؛ داستانی با محوریت دختری را روایت می‌کنند که بیش از آنچه زنانگی‌اش برای مخاطب جذاب باشد،شباهت رفتارش به مردان است که کنش‌ها و واکنش‌های دراماتیک ایجاد می‌کند! در نهایت نیز این آثار بدون آنکه موجی در جامعه ایجاد کنند فراموش می‌شوند.گفته می‌شود این آثار مربوط به دوران مدیریت گذشته هستند و مدیران جدید صرفا پخش آن را به عهده گرفته‌اند. البته آثار قدیمی همیشه آثاری سطحی و ضعیف نیستند و گاهی مانند سرزمین مادری ساخته کمال تبریزی آثاری جذاب و ارزشمند هستند که به واسطه پخش نامناسب ظرفیت‌های آن‌ها ظهور و بروز پیدا نمی‌کند.

با این کارنامه ضعیف شاید عجیب نباشد که مسوولان سیما از پخش سریالی مانند پایتخت به عنوان «شگفتانه» نام می‌برند؛ سریالی که در برهوت این روزهای تلویزیون به چشم می‌آید اما داستان‌های سرهم بندی‌ شده آن که ارتباط چندانی با فضا و محیط ندارد حتی از نمونه‌های گذشته خودش هم عقب‌تر است.

سال پیش رو قطعا یکی از مقاطع مهم برای صدا و سیما است. رسانه‌ای که متاسفانه جمود اداری در این سازمان فربه امری عادی است و همین مساله مانع بسیاری از تحولات شده است. آیا مدیران این رسانه می‌توانند با اصلاح این وضعیت و کوچک‌تر کردن این رسانه بر مشکلات پیش رو غلبه و با تحرکت بیشتری با شرایط روز همراه شوند؟

سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه‌های افراد،سازمان‌ها و نهادهایی است که نام آن‌ها در این مطلب آمده  است.

برچسب ها: سریال پایتخت هفتسریال طوبیسریال گیلدختصدا و سیما
نوشته قبلی

بخش بین الملل فیلم فجر امسال تعیین تکلیف می‌شود؟

نوشته‌ی بعدی

راه حل مدیران سینمایی برای خالی نماندن صندلی‌های اختتامیه فجر چیست؟

نوشته‌ی بعدی

راه حل مدیران سینمایی برای خالی نماندن صندلی‌های اختتامیه فجر چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

زندگی برادران خیامی مستند شد

۱۴۰۴-۰۳-۰۷

چند کلمه با جعفرخان از فرنگ برگشته

۱۴۰۴-۰۳-۰۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس