سینما مثبت: با روی کار آمدن دولت چهاردهم تصور میشد حوزه سینما با رونق و پیشرفت خاصی در امور مواجه خواهد شد اما انتصاب افرادی ناتوان و نامربوط برای مدیریتهای سینمایی سبب شده تا سازمان سینمایی ناتوان از انجام اقدامهای تحولی،از اصلاح مشكلات و رفع موانع عادی نیز ناتوان بماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری-تحلیلی سینمامثبت،انتصاب رائد فریدزاده به عنوان کارشناس بخش بین الملل بنیاد سینمایی فارابی در مسوولیت ریاست سازمان سینمایی باید حداقل در بخش بین الملل سینمای ایران بازتاب و نتیجه مثبتی به همراه داشت اما طی شش ماه گذشته اتفاقی در این حوزه رخ نداده و حتی سینمای ایران پایگاه عادی و سنتی خود در رویدادهایی مانند جشنواره برلین را نیز از دست داده است.
یکی از ماموریتهای مهم فارابی موضوع «تولید مشترک» است. موضوعی که مدیریت سابق فارابی بابت آن سفری نیز به روسیه داشته است. خرداد سال ۱۴۰۲ هیاتی از فارابی به روسیه سفر کرد تا در رویداد انجمن بینالمللی اقتصادی سنپترزبورگ(اسپیف 23) شرکت کند. در این دیدار ملاقاتهایی درباره فروش فیلم و تولید مشترک در روسیه و ایران مطرح شد و مسافران فارابی در دو رویداد: تولید فیلم در روسیه امروز، جهان متأثّر از تحریم و انیمیشن و بازارهای فروش در روسیه شرکت و کردند. بدیهی است وقتی چنین سفرهایی انجام میشود باید دستاورد و خروجی قابل ملاحظهای داشته باشد اما با گذشت یک و نیم سال از انجام این سفر حتی یک برنامه یوتیوبی هم در فارابی به صورت مشترک مقابل دوربین نرفته است چه برسد به ساخت فیلم و…
اینجاست که ظریفی با مشاهده عدم تطابق میزان فعالیتهای صورت گرفته با برنامهها و اهداف به طنز میگوید: تولید مشترک کمر فارابی را رگ به رگ نکند!
سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاههای افراد،سازمانها و نهادهایی است که نام آنها در این مطلب آمده است.