دوشنبه, اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی نقد

هاوایی در قامت نوستر آداموس

۱۴۰۲-۱۱-۰۲
Reading Time: 2 mins read
0

سینما مثبت: فیلم هاوایی از جدید‌ترین فیلم‌های کمدی‌ است که این روزها به نمایش عمومی درآمده است.اگر کمدی های پرفروش امسال را از نظر خط و ربط داستانی فهرست کنیم؛خط داستانی این فیلم و شهر هرت انتقادی‌تر از سایر آثار کمدی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری-تحلیلی سینمامثبت،داستان شهر هرت درباره مفسدان اقتصادی است ولی هاوایی درباره پناهندگان ایرانی داستان پردازی می‌کند و از چهره‌های مشهور یا سلبریتی‌هایی میگوید که بخاطر شرایط سیاسی تن به پناهندگی می‌دهند.

در مرکز داستان هاوایی یک شخصیت رزمی کار حضور دارد که برای زندگی بهتر و با وعده‌های یکی از بچه محل‌هایش به هنگ کنگ می‌رود و در آنجا گرفتار دسیسه‌های همان بچه محل می‌شود که او را به مُهره اپوزیسیون تبدیل می‌کند و شرایطی را فراهم می‌نماید تا به هر خفتی تن بدهد تا شاید ویزای امریکا بگیرد.

هاوایی از زوج امیر جعفری-امین حیایی در نقش‌های اصلی سود می‌برد.بهمن گودرزی کارگردان فیلم سعی کرده با استفاده فراوان از موسیقی، فیلمش را به یک کمدی موزیکال بدل کند ولی آنچه بسیاری انتظار ندارند و در فیلم هست این است که در میانه فیلم با زیرکی، نتایج پناهندگی‌های سیاسی نشان داده می‌شود. در این فیلم می‌بینیم که همان افرادی که در داخل از محدودیت می‌نالند چگونه برای پناهندگی به هر چیزی تن می‌دهند و حتی حاضرند هویت خود را برای یک ویزا بفروشند.

این شرح حال می‌تواند مشابه وضعیت تعدادی از سلبریتی‌هایی باشد که پس از فربه شدن،بعد از ناآرامی های پسامهسا، به خارج از ایران رفتند و جامه مخالف پوشیدند.

هاوایی سال ۹۸ تولید شده و مدت‌ها گرفتار ممیزی و نظارت بود تا در زمستان ۱۴۰۲ روی پرده رفت و برای همین، نمی‌توان فیلم را متاثر از اتفاقات سال گذشته دانست ولی وجه نوستر آداموسی آن را می‌توان مورد توجه قرار داد که چه ساده و چندسالی زودتر از هجرت آن سلبریتی پرورده شده با بودجه‌های ارگانی، سرنوشتش را پیشگویی کرد آن هم با بازی خوب و یکدست امیر جعفری که شبیه‌ترین بازیگر به آن سلبریتی معروف است!

هاوایی نشان می‌دهد کمدی انتقادی به چیزی بیشتر از پیژامه پوشی و شوخی‌های دم دستی و روابط مثلثی یا چندضلعی نیاز دارد.باید نیاز زمانه را سنجید و آن را تبدیل به داستانی همه فهم کرد. حالا که دور، دور کمدی‌ها است بهتر است فیلم‌سازان در داستان پردازی، نیازهای زمانه را هم بیشتر بسنجند.

برچسب ها: هاوایی
نوشته قبلی

جهاد غیرشفاف سازمان سینمایی

نوشته‌ی بعدی

زندگی شهید حسن طهرانی مقدم سوژه جدید تهیه کننده پالایشگاه

نوشته‌ی بعدی

زندگی شهید حسن طهرانی مقدم سوژه جدید تهیه کننده پالایشگاه

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

از صیاد تا ناریا، تلویزیون و پرده سینما در اشغال آثاری ضعیف

۱۴۰۴-۰۲-۲۸

مدیران مومن و انقلابی تلویزیون هم عاشق بوروکراسی سنگین هستند؟

۱۴۰۴-۰۲-۲۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس