سینما مثبت: صندوق اعتباری هنر بار دیگر با انتشار خبری غافلگیر کننده، بخش عمدهای از اهالی سینمای ایران را در بهت و حیرت فرو برد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری-تحلیل سینمامثبت،این صندوق به تازگی در کانال اطلاع رسانی خود با سیزده هزار عضو مطلبی را با این مضمون منتشر کرده است: «خبر خوش برای دارندگان هنرکارت/طرح فوق العاده فروش اقساطی خودرو JACJ4با اقساط ۱۲ تا ۴۸ ماهه».در انتهای خبر نیز آمده است اولویت با هنرمندانی خواهد بود که زودتر ثبت نام کنند.
همچنین روز گذشته از طریق پیامک نیز درخصوص این طرح اطلاع رسانی صورت گرفت که با توجه به کثرت اعضای این صندوق قطعا این اطلاع رسانی هزینه فراوانی را به خود اختصاص داده است.
این طرح برای هنرمندان مزایایی دارد که از جمله آنها میتوان به نرخ سود صفر تا ۱۲ درصد وپیش پرداخت کمتر نسبت به بازار اشاره کرد اما بازهم قیمت آن در بازار آزاد ارزانتر از طرح صندوق اعتباری هنر است.
در ماههای اخیر با رکود بازار خودرو، بسیاری از خودروسازها اقدام به ارائه تسهیلات ویژه به خریدارن کردهاند اما نکته مهم این است که چرا مجموعهای وابسته به وزارت ارشاد باید با این اقدام به بلندگوی تبلیغاتی یک شرکت مونتاژی-چینی تبدیل شود و اساسا چه روابطی میان مسوولان صندوق با مدیران این شرکت خودرویی وجود دارد که امکان چنین تبیلغ رایگانی را در کانال صندوق اعتباری هنر فراهم میکند
به این نکته توجه داشته باشیم که تبلیغ برای فروش خودرو بیش از آنکه به نفع هنرمندان باشد به نفع شرکتهای اینچنینی است که احتمالا برای تبلیغات خود باید هزینههای ارزی و یا ریالی گرانبها پرداخت نمایند اما با تعریف طرحی اینچنینی، عملا نام خود را در کنار هنرمندان قرار میدهند.
وجه دیگر این موضوع عدم تناسب این محصول با شرایط حال هنرمندان ایران است. وقتی فقط دو هزار نفر از جمعیت پنج هزار نفری سینمای ایران نیازمند بسته معیشتی شب یلدا هستند(اینجا) چرا صندوق به جای خودرو خارجی به سراغ اقلامی مانند: گوشت،لبنیات، فضاهای ورزشی، پوشاک و… نمیرود یا حداقل خودرویی داخلی را برای این کار انتخاب نمیکند؟
به همین دلیل است که عدم تناسب محصول انتخابی با در نظر گرفتن شرایط تراژیک جامعه هنری بیشتر تداعی کننده جُک است تا جَک!
سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاههای افراد،سازمانها و نهادهایی است که نام آنها در این مطلب آمده است.
مطالب مرتبط: