پنجشنبه, تیر ۱۲, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی مستند

سازمان اوج با برزخی‌ها رطب خورد و منع رطب کرد

۱۴۰۱-۰۹-۲۴
Reading Time: 2 mins read
0

سینمامثبت: یک روزنامه نگار با انتشار مطلبی درخصوص مستند «برزخی‌ها» که این روزها در جشنواره سینما حقیقت عرضه شده نوشت: اینکه ارگانی حامی تولید این مستند ظاهرا علیه انحصار بوده که خودش در سال‌های فعالیت اغلب با نگاهی انحصاری و صرفا با افرادی خاص کار می‌کرده، نقض غرض اصلی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینمامثبت،صالح دلدم فعال رسانه‌ای و فرزند اسکندر دلدم روزنامه‌نگار قدیمی در مطلبی با اشاره به نمایش این مستند ساخته شده در سازمان اوج که به بررسی علت توقیف فیلم برزخی‌ها در سال‌های پس از انقلاب پرداخته نوشته است: «مستند برزخی‌ها که در فستیوال سینماحقیقت به نمایش درآمده علیرغم برخورداری از سوژه ملتهب، به دلیل فقدان دانش و شناخت مستندساز از یک طرف و کوتاهی در تحقیق و پژوهش برای نگارش فیلمنامه تا اجرای دم‌دستی و عجولانه، به نتیجه مطلوب نرسیده است.

سازنده مدعی شده که فیلم “برزخی‌ها” مرحوم ایرج قادری نخستین فیلم توقیقی سینمای ایران در بعد از انقلاب در دهه شصت بوده اما ابتدا فیلم “فریاد مجاهد” در سال ۵۸ و سپس فیلم “انفجار” ساموئل خاچیکیان در سال ۵۹ توقیف می‌شوند!

فیلمساز سوار بر اطلاعات ژورنالیستی این سال‌ها شده بدون آنکه به منبع اشاره کند. اسکندر دلدم روزنامه‌نگار قدیمی و سردبیر مجله ستاره سینما در دهه پنجاه، در زمان توقیف برزخی‌ها، محمد خاتمی سرپرست کیهان و وزیر ارشاد وقت را گیر می‌اندازد و خاتمی جمله معروف «هنرمندان قبل از انقلاب اگر نماز هم بخوانند نمازشان قبول نیست» را می‌گوید و سپس در دهه نود کانال تلگرامی ستاره سینما آن را افشا می‌کند.‌سپس اسکندر دلدم به سراغ رییس جهور وقت می‌رود و ایشان در مصاحبه‌ای مفصل با توقیف و ممنوع الکاری مخالفت می‌کند اما گوش نخست‌وزیر و وزیر ارشاد وقت بدهکار نبود!

از طرفی دیگر درحالی در مستند ادعا شده که تهیه‌کننده فیلم محمدزاده بوده که اصل سرمایه فیلم را هاشم سبوکی پرداخت کرده نه محمدزاده اما اثری از این تهیه‌کننده قدیمی هم در مستند دیده نمی‌شود. به مانند توران مهرزاد بازیگر زن اصلی فیلم که مستندساز این پیشکسوت تئاتر را هم قلم گرفته است!

از اینها گذشته اینکه ارگانی حامی تولید این مستند ظاهرا علیه انحصار بوده که خودش در سال‌های فعالیت اغلب با نگاهی انحصاری و صرفا با افرادی خاص کار میکرده، نقض غرض اصلی است!

فقط به عنوان یک شاهد مثال اگر آقایان ارگانی با ممنوع الفعالیت شدن هنرمندان قبل از انقلاب مشکل دارند، چگونه سال‌ها پس از غائله برزخی‌ها و دوران بازگشت به وطن حبیب محبیان، هیچ تلاشی برای بازگشت او به عرصه موسیقی نکردند؟؟؟ یا چرا برای ادامه فعالیت ناصر ملک مطیعی بعد از بازی در نقش نگار کاری نکردند؟؟؟

بله دوستان! نمی‌شود رطب خورد و منع رطب کرد! ابتدا نگاه انحصاری را از ساختار متمول خود حذف کنید و بعد از سیاست های انحصاری چهار دهه قبل گلایه کنید.

سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه‌های افراد،سازمان‌ها و نهادهایی است که نام آن‌ها در این مطلب آمده  است.

برچسب ها: برزخی‌هاسازمان اوج
نوشته قبلی

«شرایط اجتماعی موجود«میان تبریزی و رامک فاصله انداخت

نوشته‌ی بعدی

پایان شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت

نوشته‌ی بعدی

پایان شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

غیبت قابل تامل فیلم‌سازان ارگانی در مراسم‌های این روزها

۱۴۰۴-۰۴-۱۱

پس از جنگ دوازده روزه صدا و سیما را کوچک و چابک کنید

۱۴۰۴-۰۴-۰۹

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس