شنبه, اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی تلویزیون

آتش سرد و بی‌همگان؛ خروجی خط تولید ابتذال

۱۴۰۱-۰۸-۳۰
Reading Time: 2 mins read
0

سینما مثبت: صدا و سیما این روزها از نظر اعتماد عمومی به پایین ترین سطح قابل تصور سقوط کرده و در عرصه‌هایی مانند خبر میدان رقابت را به شبکه‌های ماهواره‌ای واگذار کرده است. در عرصه‌هایی مانند سریال سازی نیز اتفاق‌های جالبی در حال رخ دادن است و برنامه سازان با استفاده از شرایط پیش آمده نوعی سری دوزی و تولید آثار کم ارزش را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری – تحلیلی سینمامثبت، در هفته‌های گذشته دو سریال «بی‌همگان» از شبکه سه و «آتش سرد» از شبکه دو سیما پخش شد. در هر دو سریال خط داستانی و حتی محتوا و پیام‌های نهفته در هر دو اثر نیز یکسان بود؛ به گونه‌ای که به راحتی می‌شد صحنه‌هایی از یک سریال را در سریال دیگر قرار داد بدون اینکه لطمه‌ای به خط داستانی دو سریال بخورد. داستان هر دو سریال در کارخانه اتفاق می‌افتاد. در آتش سرد داستان حول شخصیتی بود که وارث نیمی از کارخانه‌ای بزرگ بود و دستکاری‌هایی در حساب‌های کارخانه صورت می‌گرفت. در آتش سرد هم کارخانه بستر اتفاق‌ها بود. البته انتخاب این بستر به معنای روایت قصه‌ای جذاب و پُرافت و خیز از فضای یک کارخانه و به تبع آن اقتصاد نبوده و نیست! تصور نکنید مثلا با سریالی از جنس زیرتیغ مواجه بوده‌ایم بلکه برداشت سطحی سازندگان این آثار از کارخانه در حد و اندازه مفاهیم اصلی فیلمفارسی و عبارت کلیدی «دلدادگی دختر میلیونر کارخونه دار به پسر فقیر» بود که حالا با مایه‌های موجود در سریال‌های ترکیه‌ای نیز تلفیق شده و به مدد «فیس»‌های مشابه سریال تُرکیه‌ای قرار بود مخاطبان را جذب خود کند. البته برای اینکه این آثار کم ارزش نزد مدیران جدید نیز قابل توجیه باشد اندکی پیام‌های ارزشی از قبیل: تقبیح نزول‌خواری،تبلیغ شعار سال (دانش بنیان)،ترویج فرزند آوری،دفاع از حق و عدالت،عادی‌سازی ازدواج پسر با زن مطلقه،ترویج فرزندآوری و… هم در چهارچوب داستان‌هایی سُست و غیرقابل باور با ساختی تله تئاتر گونه و کم هزینه به سریال اضافه شده بود.

این نوع سریال سازی انگار نه محصول نویسندگانی خلاق و سازندگانی با تجربه بلکه محصول نرم افزارهایی است که از یکسو به آن‌ها «کلید واژه» داده می‌شود و از سوی دیگر «کاست سریال» از آن‌ها دریافت می‌شود و تمام! در این آثار نه اثری از جامعه است و نه بازتابی از شرایط واقعی روز دیده می‌شود. شخصیت‌ها نیز اغلب انسان‌هایی کودن هستند که به دور از عمل و عکس العمل‌های انسانی نقش‌هایی بی‌هویت را اجرا می‌کنند.

سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه‌های افراد،سازمان‌ها و نهادهایی است که نام آن‌ها در این مطلب آمده  است.

برچسب ها: آتش سردبی‌همگانسریال ترکیه‌ایعلی مهاممهران مهام
نوشته قبلی

انجمن سینمای جوانان کشف حجاب را به رسمیت شناخت؟ + عکس

نوشته‌ی بعدی

خانه سینما تهدید به اعتصاب کرد

نوشته‌ی بعدی

خانه سینما تهدید به اعتصاب کرد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

روز معلم و یادی از معلم‌های مجازی

۱۴۰۴-۰۲-۱۷

خبر رسانی‌های کم ارزش در سازمان سینمایی

۱۴۰۴-۰۲-۱۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس