جمعه, خرداد ۱۶, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی گزارش

اوج؛ نخود هر آش

۱۴۰۱-۰۷-۲۲
Reading Time: 4 mins read
0

سینما مثبت: واکنش‌های صورت گرفته به دیوار نگاره جدید سازمان اوج با تصاویری از بانوان سرزمین ایران که هیچ ارتباطی با این سازمان ندارند در روزهای گذشته واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشت و باعث شد تا این سازمان در رفتاری کاملا منفعلانه و از موضع ضعف اقدام به اصلاح تصویر فوق کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینمامثبت، سازمان اوج در حالی اقدام به انتشار این دیوار نگاره کرد که کل تولیدات این موسسه درباره بانوان کشورمان محدود به مجموعه‌ای با موضوع زنان پا به ماه و باردار بوده و بس. یعنی این سازمان احتمالا با هیچ مساله و چالشی در حوزه زنان مواجه نبوده که در سیزده سال گذشته بخواهد به آن بپردازد و صرفا زنان را موجوداتی می‌داند که در زمان تولید مثل و زایش و بارداری قابل توجه و قابل پرداختن هستند! آش این سازمان کاملا مردانه آنقدر شور بوده که رییس این سازمان در نشست خبری ۲۵ مهر ۱۴۰۰ خود رسما از زنان سرزمین ایران عذرخواهی کرد و گفت:انصافاً نسبت به آنها کم‌کاری داشتیم…شاید اگر بخواهیم ایده‌آل نگاه کنیم نیاز است یک سازمان اوج با حضور خانم‌ها و همین تولیدات داشته باشیم.(اینجا)

حالا در چنین شرایطی این سازمان در حالی اقدام به استفاده از تصاویر بانوان در این بنر بزرگ نموده که حتی جست و جویی ساده هم درباره تصاویر فوق انجام نداده تا بداند مثلا بانوی بزرگوار ژاله علو در آخرین فیلم خود که تصویرش روی این بنر درج شده، موضعی کاملا مخالف با تفکر غالب بر اوج داشته است. حضور تصاویر افرادی مانند: فاطمه معتمدآریا، مرضیه برومند و زنده یاد هما روستا که با اعتراض آن‌ها و بستگانشان مواجه شده این سوال را ایجاد می‌کند که اوج اساسا چه نسبتی با این سینماگران دارد و در کجا و چه زمانی توجه و تعاملی با این افراد داشته است؟‌اساسا اوج در سال‌های اخیر به جز جمعی محدود و اندک چه تعاملی با سینماگران داشته است؟ آیا جز این است که فضای خاص این سازمان حتی با انتقاد هنرمندان ارزشی نیز مواجه شده(اینجا). حالا چرا باید به خودش اجازه دهد که اینگونه به شکلی نخ نما شده و با اسلوب‌های دهه شصت و بدون حتی اجازه از زنان کشورمان، آرم خود را روی عکس آن‌ها بکوبد و هر نوع موفقیتی که این زنان کسب کرده‌اند و قطعا چیزی جز حاصل تلاش خودشان نبوده را به نام خود سند بزند؟! مگر زنان زینت المجالس هستند که صرفا وقتی قرار بر پُز دادن باشد آن‌ها را به میدان بیاورند؟! مگر سازمان اوج متولی بانوان کشور است؟‌سازمان اوج حتی متولی فرهنگ و هنر کشور هم نیست و چیزی بیش از مجموعه‌های مشابه مانند حوزه هنری نیست و حالا چرا باید خود را نخود هر آشی بکند؟!

اصلا از همه اینها گذشته در همین سازمان اوج چند بانو فعالیت می‌کنند؟پاسخ به این سوال می‌تواند میزان صداقت اوج در رفتار اخیر را مشخص نماید.

سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه‌های افراد،سازمان‌ها و نهادهایی است که نام آن‌ها در این مطلب آمده  است.

برچسب ها: دیوار نگاره ولیعصرسازمان اوج
نوشته قبلی

انصراف سینماگران از حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران

نوشته‌ی بعدی

موضع‌گیری خانه سینما درخصوص بیلبورد اوج

نوشته‌ی بعدی

موضع‌گیری خانه سینما درخصوص بیلبورد اوج

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

زندگی برادران خیامی مستند شد

۱۴۰۴-۰۳-۰۷

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس