سینما مثبت: فوت مرحومه مهسا امینی دختر اهل سقز و رخدادهای پس از آن باعث طرح مطالب مختلف و متنوعی در فضای فرهنگی و اجتماعی جامعه ایران شد و حالا با فروکش کردن نسبی اعتراضها سوالها و ابهامهای زیادی برای اهالی فرهنگ و رسانه مطرح است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینمامثبت، جامعه ایران این روزها شرایط خاصی را سپری میکند و برای بسیاری از علاقهمندان به ایران عزیزمان این سوال مطرح است که خروجی دستگاههای مختلف و متعدد فرهنگی در این سالها چه بوده که به سوالها و ابهامهای بخش قابل توجهی از نسل جوان پاسخ داده نشده و آنها را در موضع معترض قرار داده است؟ چگونه است که در حوادثی از این دست رسانههای بیگانه مرجعیت پیدا میکنند و رسانههای رسمی حداقلی از تاثیرگذاری خود را از دست میدهند؟
یکی از مهمترین دلایل چنین اتفاقهایی این است که اغلب محصولات فرهنگی تولید شده در سالهای اخیر به جای آنکه نگاهی اقناعی داشته باشند و در پی پاسخ به سوالهای نسل امروز باشند،آثاری کلیشهای،شعاری و ضعیف بودهاند که در اغلب موارد صرفا به عنوان یک بیلان کاری ساخته شدهاند و در بهترین حالت به جای پاسخ به سوالهای مخاطبان، به سوالهای سازندگان که نسلهای پیشین هستند پاسخ دادهاند و در مواجهه با این نسل پرسشگر آثاری ضعیف و سطحی بودهاند. البته معدود آثار با کیفیتی همانند: روز صفر،منصور و… هم در این سالها تولید شدهاند که حس وطن دوستی را در مخاطب تقویت کردهاند اما فیلمهای ارگانی فراوانی در این سالها با نقاط ضعف اشاره شده ساخته شدهاند و حالا در دوران جدید پیش رو اگر آثاری که این روزها در حال تولید هستند موفق به پاسخگویی به سوالهای مخاطبان جوان و ایجاد حس علاقه نسبت به میهن در این نسل نشوند، فایدهای نخواهند داشت جز آنکه منتهی به خرید ویلای سوم و آپارتمان چهارم سازندگان و مدیران سفارش دهنده این آثار شوند و یا هزینه تحصیل و زندگی سازندگان این آثار را در ینگه دنیا تامین نمایند.