یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی جشنواره فیلم فجر ـ سی و هشتمین دوره

جشنواره فیلم فجر در مسیر دنده عقب

۱۳۹۸-۰۷-۳۰
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: فراخوان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اعلام شده و حالا مقایسه بخش‌های جدید این دوره از جشنواره فجر با دوره گذشته، این نکته را مشخص می‌کند که جشنواره در مسیر دنده عقب و ارجاع به دوره‌های قبل قرار گرفته و تمام آنچه مدیران سینمایی در این سال‌ها درباره تخصصی شدن این جشنواره وعده می‌دانند رنگ باخته است.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، جشنواره فیلم فجر به عنوان رویدادی مهم و ملی در طول سال‌های گذشته فراز و نشیب‌های مختلفی را پُشت سر گذاشته اما از زمانی که ابراهیم داروغه زاده دبیری آن را به عهده گرفت، تلاش شد تا از رویدادی که بخش‌های مختلف و متعدد داشت، به جشنواره‌ای استاندارد با چند بخش مشخص تبدیل شود. از دوره سی و ششم جشنواره فیلم فجر که داروغه زاده دبیری این رویداد را به عهده گرفت، استاندارد سازی جشنواره آغاز شد اما حالا در دوره سی و هشتم حس می‌شود جشنواره مجدداً به سال‌ها قبل رجعت کرده و تلاش کرده تا بار دیگر با جمع کردن تمامی تولیدات سینمای ایران در سطح فیلم بلند، کوتاه و مستند و نمایش انواع و اقسام فیلم به جشنواره‌ای متوسط تنزل پیدا کرده و همه گروه‌های سینماگر را از خود راضی کند حال آنکه در دو حوزه فیلم کوتاه و مستند، جشنواره‌های مادر و تخصصی استاندارد وجود دارد و علاقه مندان نیز از این جشنواره‌ها استقبال خوبی کرده‌اند.

در فراخوان این دوره از جشنواره بخش‌های اصلی به سه بخش سودای سیمرغ (فیلم‌ّهای سینمایی داستانی / پویانمایی)، نگاه نو (فیلم اول کارگردان: داستانی / پویانمایی)، مستند بلند و کوتاه داستانی تقسیم شده‌اند و بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران حذف شده است. در این دوره تعداد عناوین منتخب داستانی و مستند هم به 10 اثر در هر بخش افزایش یافته و نسبت به دوره قبل دو برابر شده است.

به نظر می‌رسد جشنواره فیلم فجر به عنوان رویدادی مهم همواره با چنین فشارهایی مواجه بوده اما ظاهراً در این دوره از جشنواره داروغه زاده نتوانسته نسبت به این فشارها مقاومت کند و شاید تداوم این فشارها باعث شود تا جشنواره از همه ارزش‌هایی که در دو دوره گذشته توسط داروغه زاده بنیان گذاشته شد عدول کند و شاید هم در ادامه این عدول بار دیگر جشنواره به برج میلاد بازگردد.

 

 

 

برچسب ها: جشنواره فیلم فجر،داروغه زاده،سینماپلاس،سینمامثبت
نوشته قبلی

چرا صنف‌های مهم در خانه سینما جدی گرفته نشدند؟

نوشته‌ی بعدی

با ماجرای خانه پدری فهمیدیم سینما هم در ایران صاحب دارد

نوشته‌ی بعدی

با ماجرای خانه پدری فهمیدیم سینما هم در ایران صاحب دارد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

آقای سازمان سینمایی! برنامه راهبردی‌اتان محرمانه شد؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۷

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس