شنبه, خرداد ۱۷, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی ویژه

رییس جدید سازمان سینمایی و مواجهه با باندهای قدرت و ثروت

۱۳۹۷-۰۸-۰۲
Reading Time: 3 mins read
0

سینما مثبت: با جدی شدن تغییر رییس سازمان سینمایی و طرح اسامی مختلف برای تصدی این مسوولیت، سوال‌های مختلفی در ذهن سینماگران درباره شیوه‌های مدیریتی و برنامه‌های گزینه‌های پیش رو مطرح شده است.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، شرایط امروز جامعه ایران در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی بسیار خاص و ویژه است. در چنین شرایطی یک مسوول جدید سینمایی می‌تواند با در پیش گرفتن سیاست «حفظ وضع موجود»، سینما را اداره کند. در این شرایط مدیر مذکور با نوعی از مدیریت ملوک الطوایفی، سهم همه گروه‌ها و صاحبان قدرت را ادا می‌کند و مثلاً چشم بر ریخت و پاش‌های فراوان در جشنواره‌ای به اصطلاح بین المللی می‌بندد تا با این چشم پوشی یکی از باندهای قدرتمند سینمایی را از خود راضی کند. در چنین شرایطی حضور در مراسم‌های این جشنواره، نشستن در صندلی میهمان‌ها و چند عکس با میهمان‌های بور و چشم آبی برای این مسوول سینمایی کفایت می‌کند. او از سینما است و در طول سال‌های مسوولیت خود در بخش‌های مختلفی عضو شورا بوده، مسوول بوده و بعدها به جرگه سازندگان و فیلم نامه نویسان و… هم پیوسته و به همین دلیل مجبور است سهم باندهای قدرت را رعایت کند و مثلاً زمانی که مشکلات سینما به اوج خود رسیده و اهالی سینما بیمه مناسبی ندارند، با توسعه کمی و بی دلیل صنوف سینمایی موافقت می‌کند تا از جانب آن‌ها دچار مشکل و مسئله نشود. چنین مدیری نه دغدغه پرداختن به فیلم کوتاه و مستند را دارد و نه به سراغ حل و فصل مسائل و مشکلات حوزه ممیزی می‌رود.

انتخاب گزینه‌ای با این ویژگی‌ها انتخاب بسیار نامناسبی در شرایط امروز سینمای ایران است. سینمای ایران به مدیری نیاز دارد که بدون وابستگی تشکیلاتی و صنفی به گروه و عده‌ای خاص، امور سینما را با قاطعیت پیش ببرد و اگر به هر دلیلی در سال‌های گذشته اشتباه‌هایی رخ داده، آن‌ها را جبران کند و مسیرهای انحرافی را مسدود نماید. قطعاً یکی از مسائلی که می‌تواند چنین مدیری را واجد حضور در سازمان سینمایی کند، دوری از گروه‌های فیلم سازی و صاحبان منافعی است که برای تسلط بر سینمای کم رمق ایران، حاضر به هر نوع لابی گری هستند و اگر منافع آن‌ها تأمین نشود، سر به طغیان برخواهند آورد. در میان گزینه‌های سازمان سینمایی کدام مدیر توانایی مقاومت و برخورد با زیاده خواهان و افراطی‌ها را دارد؟!

 

مطالب مرتبط:

 

خطرهای سینمایی در کمین حسین انتظامی؛ گزینه ریاست سازمان سینمایی

 

روزهای سخت برای رییس سازمان سینمایی

 

تصمیم عجیب و خطرناک «حیدریان» برای سینمای ایران

برچسب ها: حسین انتظامی، سازمان سینمایی،قائم مقام وزیر ارشاد،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس،PLUS
نوشته قبلی

خطرهای سینمایی در کمین حسین انتظامی؛ گزینه ریاست سازمان سینمایی

نوشته‌ی بعدی

چرا برخی از هنرمندان ایران اینگونه بی اعصاب شده‌اند؟

نوشته‌ی بعدی

چرا برخی از هنرمندان ایران اینگونه بی اعصاب شده‌اند؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

آقای سازمان سینمایی! برنامه راهبردی‌اتان محرمانه شد؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۷

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس