سینما مثبت: در سالهای اخیر گسترش موج پرسش گری در فضای عمومی جامعه با واکنشهای مختلفی مواجه شده است. برخی افراد به استقبال این موج رفته و برخی دیگر واکنشهایی تُند و عصبی نسبت به این مسئله را در پیش گرفتهاند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، ستاره اسکندری از بازیگران خوب و مطرح تئاتر کشورمان است که در طول سالهای طولانی فعالیت در حوزه بازیگری، حضور در تلویزیون و سینما را نیز تجربه کرده است. البته کارنامه اسکندری در تئاتر پُربارتر است و در سالهای اخیر وارد حوزه تهیه کنندگی نیز شده است. اسکندری که این روزها تهیه کننده تئاتر دکتر علی رفیعی است، به تازگی در واکنش به مطلب یک رسانه اظهار نظر تُندی را مطرح کرده است. رسانه مذکور با طرح این سؤال که اسکندری به عنوان بازیگری که فیلمهایش فروش چندانی ندارد و قاعدتاً نمیتواند جزو ستارههای پولساز سینمایی محسوب شود، چگونه سرمایه اجرای تئاتر علی رفیعی که از چهرههای گرانقیمت تئاتر است را تأمین کرده است؟!
خانم اسکندری اما به جای پاسخ به این سؤال، نگارنده مطلب را با سوداگران ارز در اطراف میدان فردوسی مقایسه و او را مبتذل خطاب کرده و نوشته است: «شما تئاتر را نمیشناسی که اگر میشناختی به خودت اجازه درج چنین مطلب زردی را نمیدادی.. شما چه میدانی علی رفیعی کیست! شما که نگاه حقیرت تنها با متر “پول” جابجا میشود.. شما که سرت به حساب و کتاب بالا پایین شدن ارز و دلار است.. شما که موفقیت را در “ بفروش “ بودن میبینید و اندیشه برایتان معنا و مفهوم ندارد، شما که با چرایی ِ مبتذلاتان بیسوادیاتان را به رخ میکشید و نمیدانید که اعتبار به کیسه نیست، شما بزرگوار جایتان در خیابانهای اطراف ِ میدان فردوسی است.. شما را با نبرد ِ بزرگان چه کار!! شما اسم والای ِ خبرنگار را به خاک میکشید شما که نمیدانید تولید فرهنگ و جریان فرهنگی در این روزهای ِ زد و برد چه دردی دارد.»
اسکندری در پایان نویسنده مطلب را به مطالعه تاریخ دعوت میکند تا اگر دوباره دست به قضاوت زد اینگونه حقیر نباشد اما در کل مطلب به سؤال مطرح شده پاسخ نمیدهد و حتی یک «به شما ربطی نداره» ناقابل هم نثار خبرنگار نمیکند و عملاً با این توضیح بی ربط، کنجکاوی مخاطب را بیش از گذشته تحریک میکند.
طرح سؤال درباره منابع مالی پروژههای هنری در این روزها امری ضروری است چرا که در طول سالهای گذشته برخی افراد مشکوک با وارد کردن پولهای به اصطلاح کثیف به داخل سینما باعث بروز مشکلات مختلفی شده و هنرهای شریف و متعهدی مانند تئاتر، سینما و… را از مسیر اصلی خود خارج کردهاند. حالا کار به جایی رسیده که اتحادیهها و تشکلهای صنفی خواستار درج محل تأمین هزینههای ساخت اثر در مجوزها شدهاند و در چنین شرایطی بهتر است هنرمندان گرامی و عزیز به جای واکنشهای غیر معقول به سؤالهای رسانهها پاسخ دهند تا شائبه وجود مشکل و مسئله در منابع مالی آنها از بین برود.