یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی گزارش

ضد و نقیض های جدیدترین انتصاب های انتظامی

۱۳۹۸-۰۴-۱۳
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: حسین انتظامی در تازه‌ترین تغییرات مدیریی سازمان سینمایی با جابجایی چند مُهره و اضافه کردن دو چهره جدید به ترکیب مدیران خود بار دیگر مورد توجه رسانه‌ها و اهالی سینما قرار گرفت. تغییراتی که جای تحلیل فراوان دارد و می‌تواند تصویری از شیوه مدیریت انتظامی ارائه دهد.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، انتظامی در میان مدیران فرهنگی به روش و شیوه‌ای محافظه کارانه شهرت دارد. بر همین اساس تاکنون هیچ رفتار تُند و صریحی در حوزه مدیریت خود نداشته و نشست خبری وی نیز کاملاً با پاسخ‌های محافظه کارانه به سؤال‌های رسانه‌ها همراه بوده است. حالا او در تغییرات جدید نیز همین رویه را در پیش گرفته است. انتظامی «سیدمحمد مهدی طباطبایی‌نژاد» را به عنوان معاون ارزشیابی و نظارت انتخاب کرده است. مدیری که جزو چهره‌های سنتی مدیریت در حوزه فرهنگ و هنر ـ از صدا و سیما گرفته تا سینما ـ محسوب می‌شود و در دوره اخیر و حضور در سینما، به واسطه تمرکز بر تولید آثار به ظاهر فاخر مستند و صرف بودجه محدود مرکز گسترش برای تولید چند اثر محدودِ چند صد میلیونی با انتقادهای فراوان مواجه شده است. در انتصاب‌های طباطبایی قطعاً باید حسابی ویژه برای مناسبات خانوادگی وی و نسبت‌های او با قدرت لحاظ کرد و احتمالاً همین مسئله یکی از دلایلی است که باعث شده تا وی به جای پیوستن به خیل بازنشستگان و اعضاهای شوراهای مختلف، به مدیریت یکی از مناصب حساس سینمایی گمارده شود.

انتصاب مجدد داروغه زاده به دبیری جشنواره فیلم فجر یکی از نکات قابل دفاع جابجایی‌های اخیر در سازمان سینمایی است. داروغه زاده مدیری است که در رأس هرم قدرت، پشت و پناه خاص و مشخصی ندارد و صرفاً با تکیه بر توانایی‌های خود و البته ارتباط با برخی مدیران میانی رُشد کرده است. او نقطه ضعف اغلب مدیران اجرایی ـ یعنی ساز و کار مالی غیرشفاف و غیر قابل دفاع ـ را ندارد و این مسئله برای مدیری مانند انتظامی بسیار مهم است و عملکرد مالی قابل دفاع داروغه زاده در جشنواره فیلم فجر، مهم‌ترین دلیل انتصاب مجدد وی در این مسوولیت است.

محمد حمیدی مقدم در حالی به عنوان مدیر جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی معرفی شده که در سال‌های اخیر به عنوان برنامه ساز و برگزار کننده افتتاحیه و اختتامیه جشنواره‌های مختلف، حضوری پُر رنگ در این عرصه داشته است. حالا مشخص نیست آیا او با حضور در مرکز گسترش، فعالیت‌های تولیدی خود را متوقف خواهد کرد یا خیر؟ آیا ممکن است فعالیت‌های او در مرکز با برنامه سازی هایش برای جشنواره‌هایی مانند: بین الملل فیلم فجر، مستند و… تداخل داشته باشد؟ بدیهی است انتظامی باید به این مسئله فکر کرده باشد. یکی از ویژگی‌های مهم حمیدی مقدم برای انتصاب این پست، نزدیک بودن محل سکونت وی به دفتر مرکز است به گونه‌ای که هر روز با چند دقیقه پیاده روی می‌تواند در مرکز حضور داشته باشد.

مهران عباسی از دوستان و یاران قدیمی انتظامی است و در دوره‌های مختلف مدیریت حسین انتظامی وی را همراهی کرده است. انارکی بیشتر در حوزه رسانه شناخته شده و شاید انتصاب وی به این مسوولیت، گذشته از گماردن یک چهره نزدیک به انتظامی در ترکیب مدیریت‌های سینمایی به علت تمایل انتظامی به ایجاد تغییر و تحول در فضای موزه‌ای و تکراری موزه سینما باشد. البته موزه سینما صرفاً محدود به فضایی موزه‌ای نیست و به واسطه داشتن فروشگاه‌ها و کافی شاپ های مختلف و رستوران، درآمدی سرشار دارد و امیداریم مهران عباسی نسبت به این موضوع شفاف سازی نماید و گزارشی از وضعیت این مکان پُردرآمد را در اسرع وقت به اهالی رسانه ارائه کند.

نکته قابل تامل اینکه تغییرات فوق در حالی رخ می­دهد که انتظامی هنوز واکنشی نسبت به باند پُرقدرت و پُرهزینه حاضر در سینمای ایران که از یک سو با پول­های آلوده فیلم می­سازند و از سوی دیگر بیشترین بودجه را برای رویدادهای کم اهمیت می­گیرند نکرده و همچنین با وجود گذشت چهار ماه از آغاز سال جدید، برخلاف وعده­های قبلی­اش هیچ خبری از بسته­های حمایتی برای رونق تولید بخصوص در حوزه فیلم کوتاه و مستند نیست.

 

برچسب ها: سازمان سینمایی،حسین انتظامی،داروغه زاده،حمیدی مقدم،مهران انارکی،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس
نوشته قبلی

معاون ارزشیابی سازمان سینمایی برای جیب بُرها و کیف قاپ­ها هم توییت حمایتی خواهد زد؟

نوشته‌ی بعدی

پول های مشکوک سینمای متعهد را خفه کرد

نوشته‌ی بعدی

پول های مشکوک سینمای متعهد را خفه کرد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

آقای سازمان سینمایی! برنامه راهبردی‌اتان محرمانه شد؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۷

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس