یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی تلویزیون

از یادها رفته خشونت مشمئز کننده را به تلویزیون آورد

۱۳۹۸-۰۳-۱۵
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: در ایامی که مردم ایران از یک طرف به خاطر قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان و از طرف دیگر به واسطه حجم خشونت بالای موجود در جامعه، نیازمند آرامش هستند؛ برنامه­های صدا و سیما بیش از پیش به نمایش عریان خشونت پرداخته و ظاهرا برای رقابت با یکدیگر و قاپیدن چند مخاطب بیشتر، ابایی از نمایش حجم بالا و افسار گسیخته صحنه­های خشن ندارند.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، سریال تلویزیونی شهرزاد که با پول­های آلوده ساخته شد، یک درس بزرگ به تلویزیون داد و آن هم این بود که مخاطبان سیما دیگر علاقه­ای به تماشای سریال­هایی با مضمون سیاسی درباره تاریخ معاصر ندارند و هر اثری که بخواهد نگاه انتقادی، یکطرفه و مستقیم به دربار پهلو­ی­ها داشته باشد، از سوی مخاطب پَس زده و به ضد تبلیغ تبدیل می­گردد و به همین دلیل بهتر است به جای رفتن به سراغ شخصیت­های واقعی، شخصیت­هایی از میان عامه مردم موضوع سریال واقع شود.

با همین درس مهم، تلویزیون سال گذشته سریال «بانوی عمارت» را ساخت که نزد مخاطبان سیما نمره قبولی گرفت. حالا سریال «از یادها رفته» با گرته برداری عین به عین از بسیاری از رویدادهای سریال شهرزاد ـ از مثلث عشقی گرفته تا نمایش طبقه تبهکار جامعه ـ قرار است یک ضرب شصت به سریال شهرزاد نشان دهد!

گروه نگارش این سریال که در سال­های اخیر به شکلی بی وقفه اقدام به تولید متن نمایشی کرده­اند و با حمایت­های مدیریتی نیز حضوری پُررنگ داشته­اند، در کنار ایده­های جذاب سریال شهرزاد، گوشه چشمی هم به آثار فیلم سازانی مانند کوئنتین تارانتینو داشته­اند و با نمایش عریان خشونت تلاش کرده­­اند تا مخاطب خود را تا سر حد تهوع از پهلوی دوم منتفر کنند. در یکی از قسمت­های پایانی این سریال، تصاویری پخش می­شود که نمایش آن در سینما نیز مشمول درجه بندی­های بسیار جدی است. هرچند شبکه یک اقدام به درجه بندی این سریال کرده اما مشخص نیست چه ضرورتی داشته که شکنجه یک زن، قطع انگشتان دست یک مرد، به زیر چرخ اتوموبیل انداختن یک مرد و…. با این صراحت نمایش داده شود؟! چگونه است که یک زن ـ سیما تیرانداز ـ ساعت­ها مورد شکنجه واقع شده اما روسری­اش یک سانت تکان نخورده است؟! وقتی تلویزیون به دلیل محدودیت­های مختلف نمی­تواند یک اتفاق را به شکل واقعی به تصویر بکشد،اساسا چه نیازی به این نوع تصویرسازی کاریکاتور گونه وجود دارد؟

نویسندگان این سریال دست به هر تمهیدی زده­اند تا بیننده را با خود همراه کنند. از نمایش دختری جذاب که طبق معمول چنین سریال­هایی چند نفر دلباخته دارد تا نمایش فساد طبقه حاکم. در قسمت­های پایانی این سریال نیز که دیگر دست به دامن چاه و نوزاد و مار شدند، بی­آنکه ذره­ای به باور پذیری این اتفاق­ها فکر کنند اما آنچه در فضای کلی سریال غالب است، نه داستانی ایرانی بلکه یک سریال اکشن خارجی است که می­تواند در مکزیک رُخ دهد!

 

برچسب ها: از یادها رفته،خشونت،سریال های تلویزیونی،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس،سریال های مناسبتی،ماه رمضان
نوشته قبلی

چاله چوله های موسسه رسانه های تصویری کی پُر می شود؟

نوشته‌ی بعدی

شبکه سه فیلمفارسی را بلعید

نوشته‌ی بعدی

شبکه سه فیلمفارسی را بلعید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

آقای سازمان سینمایی! برنامه راهبردی‌اتان محرمانه شد؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۷

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس