پنجشنبه, تیر ۱۲, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

نام مقدسات را دستاویز نجات از باتلاق نکنید/ درباره فیلم خون خدا

۱۳۹۷-۱۱-۱۸
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: یک شاعر و نویسنده در واکنش به نمایش فیلم خون خدا در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر گفت: این فیلم در بیشتر صحنه‌ها حالت فیلم نامه خوانی به خود گرفته است، نه در نشان دادن معضل واقعی اعتیاد، فقر، کارتن خوابی و هزاران فساد ناشی از آن موفق بود و نه در ارائه چهره واقعی همین جامعه در دهه اول محرم!

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، «صحرا الهی» شاعر و نویسنده پس از تماشای فیلم «خون خدا» با نگارش این یادداشت، نسبت به ساخته مرتضی علی عباس میرزایی واکنش نشان داد. متن یادداشت به شرح زیر است و سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه‌های سازندگان این فیلم درباره یادداشت فوق است.

ــــــــــــــــــــــــــــ

بعداز چهارروز سخت و دیدن یازده فیلم جشنواره سی و هفتم می‌خواهم خارج از نوبت دل نوشته‌ای را درمورد فیلمی که در کمال تحیّر و تأسف نام مقدسی را یدک می‌کشد در حالیکه هیچ وجه مشترکی با بزرگترین واقعه جهان اسلام ندارد! عرض کنم.

اگر نسل ما تا کنون در سکوت شاهد مرگ سینما با تولیدفیلم های سخیف بوده دیگر روا نیست در حالیکه عوامل این آشفته بازار برای ماندن در عرصه هنر، نام مقدسات را دستاویزی برای نجات از باتلاقی که خودشان ساخته‌اند قرار دهند و باز هم این سکوت ادامه پیدا کند!

کاش می‌توانستم از جناب میرزایی بپرسم که ایشان در کدام گوشه از سرزمین ما چنین مردان بی غیرتی را سراغ دارند که با شنیدن فریاد استمداد بانویی در دل شب بی تفاوت شانه بالا می‌اندازند؟ آنهم مردانی که اهل هیئت و پرچمدار آقا امام حسین (ع) در دهه اول محرمند؟

ایشان در کجای این سرزمین بزرگ شده‌اند که اینگونه چهره مردان غیور سرزمینمان را وارونه بر روی پرده سینما می‌آورند؟

تنها دلیل موجه ایشان می‌تواند جلب نظر عده‌ای از تماشاگرانی باشد که اساساً زاویه دیدشان از دیرباز خلاف هر حرکتی ست که در مسیر باور و آیین و مذهب تشیع بوده و این مخالفت‌ها را به وضوح در ایام سوگواری اهل بیت و مراسمی که به زنده نگاه داشتن حرکت عظیم سرور و سالار شهیدان برگزار می‌شود می‌توان دید

اما تعجب من از نگاه این فیلمساز است که یا عمداً و یا سهواً سیاهی و تاریکی آن را می‌توان از میان صحنه‌هایی که خلق کرده‌اند (نسبت به سوگواران ابا عبدالله (ع) می‌توان فهمید. اگر ایشان در آینده سعی خود را در ساخت فیلمهای تخیلی بگذارند و از خط قرمز اعتقادات مردم فاصله بگیرند شاید به آن شهرتی که مورد نظرشان است برسند! الله اعلم

فیلم ایشان که در بیشتر صحنه‌ها حالت فیلم نامه خوانی به خود گرفته است، نه در نشان دادن معضل واقعی اعتیاد، فقر، کارتن خوابی و هزاران فساد ناشی از آن موفق بود و نه در ارائه چهره واقعی همین جامعه در دهه اول محرم!

رحمت به آن فیلمسازانی که فقط تیشه به ریشه سینمای این مرز و بوم زدند و با بیرق مقدس عاشورا، جامه و نقاب بر پیکر بی قواره‌شان ندوختند.

کاش برای اینهمه شعله و دود و آتش و خنجری که از هر طرف تفکر شیعیان را مورد هجوم قرار داده هیزم فراهم نکنیم.

کاش به این گروه فیلمسازان و به اصطلاح هنرمندان یاداوری کنیم که آثارشان خارج از جغرافیای کشورمان به نمایش درمی آید واگر خودشان را بجای بیگانه‌ای که مذهبش با ما تفاوت دارد بگذارند، شاید اگر انصافی در وجودشان باشد معترف خواهند بود که نه تنها هیچ جاذبه‌ای در این فیلم بوجود نیاورده‌اند که خنجر این عرصه تیزتر کردند.

برچسب ها: خون خدا،مرتضی علی عباس میرزایی،پلاس،plus
نوشته قبلی

اعتراض تدوینگر «شبی که ماه کامل شد» به رفتار غیرحرفه‌ای سازندگان فیلم

نوشته‌ی بعدی

این که نشد فیلم بزرگ!

نوشته‌ی بعدی

این که نشد فیلم بزرگ!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

غیبت قابل تامل فیلم‌سازان ارگانی در مراسم‌های این روزها

۱۴۰۴-۰۴-۱۱

پس از جنگ دوازده روزه صدا و سیما را کوچک و چابک کنید

۱۴۰۴-۰۴-۰۹

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس