جمعه, خرداد ۲۳, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی خبر

پردیس ملت، زندانی از جنس «میلاد»!

۱۳۹۶-۰۸-۱۰
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: جشنواره فیلم فجر با انتخاب «پردیس سینمایی ملت»، مجددا همان راهی را در پیش گرفت که در طول سال های گذشته با انتخاب برج میلاد پیش پای سینماگران گذاشته شده بود و عملا مشکلات فراوانی را برای اهالی مطبوعات به وجود آورده بود.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، مهم ترین ویژگی برج میلاد این بود که روزنامه نگاران برای مدت زمانی طولانی در آن محبوس می شدند و امکان خروج از این مکان را نداشتند و اگر به هر دلیلی در میانه روز از سالن خارج می شدند، با توجه به دسترسی های سخت و همچنین ترافیک سنگین این محدوده امکان حضور مجدد در این مکان را صرفا بعد از پشت سر گذاشتن مشقت های طولانی پیدا می کردند. حالا این مکان امسال با تصمیم برگزار کنندگان جشنواره جای خود را به «پردیس ملت» داده تا همان مشکلات با پیچیدگی های فراوان تکرار شود.

پردیس ملت در حاشیه بزرگراه نیایش قرار گرفته است. با توجه به ترافیک سنگین این محدوده، عملا از ساعت چهار بعد از ظهر به بعد این محدوده قفل است و امکان دسترسی عادی به آن برای ساعاتی طولانی وجود ندارد.

همچنین به واسطه همجواری این مکان با خیابان ولیعصر، دسترسی محدودی به این مکان است که برای رسانه هایی که از جنوب و مرکز شهر به این مکان می آیند و می روند، صرفا با اتوبوس BRT ممکن است که سوار شدن به آن تقریبا مانند اکران فیلم «آشغال های دوست داشتنی» است؛ کافی است یکبار مسوولان جشنواره فیلم فجر این پروسه را آزمایش کنند تا با حجم بالای مشقت های این مسئله و تقریبا غیرممکن بودن آن آشنا شوند.

البته انتخاب این مکان صرفا برای خبرنگاران رادیو ـ تلویزیون خوب است که در نزدیکی رسانه مطبوع خود هستند و از درب پشتی صدا و سیما ـ درب جنب ورزشگاه انقلاب ـ می توانند به محل کار خود رفت و آمد کنند.

مشکل مهم و جدی پردیس ملت فضای بسیار دلگیر و یاس آور آن است. این مکان به واسطه معماری خاص خود و غلبه بتن بر نماهای داخلی فضایی به شدت دلگیر را ایجاد می کند که تحمل آن برای مدت زمانی ده روزه مخاطراتی را برای روزنامه نگاران به دنبال خواهد داشت! پارکینگ این پردیس نیز قطعا ظرفیت پذیرش این میزان اتوموبیل را ندارد. به یاد بیاورید دو سال قبل هنگام اکران بادیگارد در برج میلاد تقریبا تمامی بیابان های اطراف برج میلاد به پارکینگ تبدیل شده بود. آیا در صورت اکران فیلم حاتمی کیا چنین امکانی برای جشنواره وجود دارد که پارکینگ مورد نیاز را تامین کند یا اینکه اتوموبیل ها وسط اتوبان نیایش پارک خواهد شد؟

نکته مهم تر اینکه مسوولان فجر با انتخاب این سالن عملا همان مسیری را ادامه می دهند که در طول سال های گذشته با رشد بی ضابطه رسانه های سینمایی شکل گرفته و عملا هیچ تغییری در برنامه ریزی برای این بخش رخ نداده است؛ فقط یک تغییر جغرافیایی ساده صورت گرفته است.

برچسب ها: پریس ملت،کاخ جشنواره فیلم فجرجشنواره فیلم فجر،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس،ر
نوشته قبلی

چه آینده‌ای در انتظار این فیلم ساز خواهد بود؟

نوشته‌ی بعدی

دختر بچه‌ ایرانی، پیگیر اخبار «رییس دولت» و «رییس مجلس»؟!

نوشته‌ی بعدی

دختر بچه‌ ایرانی، پیگیر اخبار «رییس دولت» و «رییس مجلس»؟!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

شورای سینمای استانها برای سینمای ایران چاه ویل نشود

۱۴۰۴-۰۳-۲۰

آقای سازمان سینمایی! برنامه راهبردی‌اتان محرمانه شد؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۷

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس