یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی فیلم محمد

کج سلیقگی در تبلیغات شهری فیلم مجیدی

۱۳۹۴-۰۷-۰۷
Reading Time: 6 mins read
0

 

گزارش رسانه ای از چشم اسفندیار فیلمی فاخر و تاریخی

 

کج سلیقگی حیرت آور در تبلیغات شهری فیلم محمد مجیدی

 

سینما مثبت:فیلم سینمایی محمد (ص) ساخته مجید مجیدی این روزها از جهات گوناگونی در کانون توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. فروش پُر حرف و حدیث این فیلم و انتخاب آن برای شرکت در مراسم اسکار برخی از موارد مورد توجه رسانه‌ها در روزهای اخیر بوده است.

 

 

تبلیغات فیلم محمد،مجید مجیدی،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس،خبرگزاری نسیم،روابط عمومی فیلم محمد،plus

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، «تبلیغات شهری فیلم محمد رسول الله» موضوعی است که به اعتقاد یکی از رسانه‌های فعال در عرصه سینما به پیش پا افتاده‌ترین شکل ممکن و با انتخاب صرف تعدادی از عکس‌های فیلم در مکانهای بی تناسب شهری انجام شده است. خبرگزاری «نسیم» با انتشار گزارشی به قلم «سلمان صالحی» این موضوع را بررسی و تحلیل کرده است.

 

ضعف روابط عمومی را رسانه‌های دلسوز پوشش داده‌اند

در این گزارش می‌خوانیم: پروژه بزرگ در همه حوزه‌ها احتیاج به مردان بزرگ دارد. تولید فیلم فاخر محمد رسول الله که با هزینه ای سنگین ساخته و راهی سینماها شده متاسفانه از ضعف شدید روابط عمومی و تبلیغات رنج می‌برد. انتظار می‌رود اثر سینمایی پرهزینه ای مانند محمد رسول الله مانند بخشهای تولید این فیلم که از عوامل حرفه ای بهره برده در بخش روابط عمومی و تبلیغات نیز از افراد و افکار بزرگ بهره می‌برد ولی به نظر می‌رسد تهیه کننده این فیلم این مسئله را اصلاً جدی نگرفته که باید همتراز با شأن و جایگاه این اثر ملی فاخر به ابعاد مختلف تبلیغات و روابط عمومی نیز به حد اعلا پرداخته می‌شد تا این فیلم در فرآیند اکران با خلأ مواجه نشود.

 

البته تا به حال بخش زیادی از ناکارآمدی و کم کاری مفرط روابط عمومی و تبلیغات فیلم را رسانه‌های دغدغه مند و دلسوز پوشش داده‌اند و با وجود همه محدودیت‌ها با فعالیت خود بار زیادی را بر دوش کشیده‌اند و مقداری از خلأ را پر کرده‌اند. اما این باعث نادیده گرفتن و چشم پوشی از عملکرد ضعیف تیم تبلیغاتی فیلم نمی‌شود.

 

متاسفانه تبلیغات شهری فیلم محمد رسول الله به پیش پا افتاده‌ترین شکل ممکن و با انتخاب صرف تعدادی از عکس‌های فیلم در مکانهای بی تناسب شهری انجام شده است که البته تاکید کارگردان فیلم در نشست خبری ابتدای اکران بر اینکه «من می‌خواستم قدری با بقیه متفاوت باشیم و مردم وقتی به سطح شهر می‌آیند تابلوهای زیبای نقاشی را ببینند» نیز نمی‌تواند توجیه گر اینهمه بی سلیقگی در رویکرد تلیغی این اثر مهم و پر هزینه باشد.

 

یکی از ضعف‌های دیگر که تا حد زیادی با تبلیغات فیلم محمد رسول الله گره خورده عکس‌هایی است که از این فیلم به صورت قطره چکانی منتشر شده که باعث شده رسانه‌ها از ابتدای اکران فیلم تا حدی با فقرعکس مطلوب مواجه شوند و به ویژه تعداد عکس‌های مناسب از کاراکترهای اصلی فیلم مانند حلیمه سعدیه، حضرت آمنه، عبدالمطلب، ابوطالب و ساموئل یهودی به شدت کم تعداد است و معلوم نیست عکاس فیلم چرا به خودش زحمت خلاقیت بیشتر در انتخاب نماهای مختلف و ثبت تصاویر خلاقانه تر را نداده است. در واقع عکس‌های فیلم محمد رسول الله معمولی‌ترین تصاویری است که می‌توان از چنین اثری ثبت کرد.

 

صف شترها در بیایان انتخابی ناشی از کج سلیقگی

از سوی دیگر تیزر تبلیغاتی این عظیم‌ترین پروژه سینمایی تاریخ سینمای ایران که از رسانه ملی پخش می‌شود آنقدر بد ساخته شده که هیچ توجهی را از مخاطب اخذ نمی‌کند. در واقع مخاطب تلوزیونی با تعدادی نمای نامفهوم مواجه می‌شود که به شکلی ابتدایی تدوین شده و از کلیت تصاویر پیام معنایی خاصی دریافت نمی‌شود. حتی آماتورهای حرفه تبلیغات هم می‌دانند که تیزر تبلیغاتی باید در کمترین زمان ممکن بیشترین توجه را به خود جلب کند اما هنگام پخش تیزر تبلیغاتی فیلم محمد رسول الله از تلوزیون کمترین توجه مخاطبان و افرادی که در معرض تلوزیون قرار دارند جلب نمی‌شود و این درحالی است که فیلم از پلان‌های جذاب بسیاری بهره می‌برد و این ظرفیت به طور کامل نادیده گرفته شده است.

 

 

تبلیغات فیلم محمد،مجید مجیدی،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس،خبرگزاری نسیم،روابط عمومی فیلم محمد،plus

 

نکته دیگر کج سلیقگی در انتخاب تصاویر فیلم برای تبلیغات شهری است که حیرت آور است. برای مثال جا دارد این سؤال اساسی از تیم تبلیغات فیلم محمد رسول الله پاسخ داده شود که تصویر صف چند شتر در وسط یک بیایان در اولویت چندم برای انتخاب بیلبوردهای بزرگ شهری قرار می‌گیرد. شتر حتماً به عنوان نماد کشور عربستان انتخاب خوبی است اما به عنوان نماد فیلمی دریاره شخصیت پیامبر مکرم اسلام (ص) در خوش بینانه ترین حالت یک کج سلیقگی محض تلقی می‌شود. مخاطب فقط به فرض اطلاع از اکران فیلم محمد رسول الله ممکن است قادر به تشخیص نسبت تصاویر با مفهوم مورد نظر بشود

 

ضعفی که از اولین نشست خبری مشهود بود

سایت فیلم محمد رسول الله نیز به هیچ عنوان در حد نام و اندازه این فیلم ظاهر نشده و از بسیاری از اخبار و مطالب پیرامون این فیلم یا عقب بوده یا اصلاً زحمتی به انعکاس آن ندیده است.

عملکرد نامناسب روابط عمومی فیلم در جریان نشست خبری در لوکیشن اصلی که پیش از اکران برگزار شد نیز بروز و ظهور واضحی داشت که صدای اعتراض همه نمایندگان رسانه را به دلیل بی نظمی و بی برنامگی موجب شد و البته هیچ کس نیز زحمت این را به خود نداد تا واکنشی معقول و منطقی به اعتراض به جای خبرنگارانی که تا نیمه‌های شب زحمت پوشش این نشست را بر دوش می‌کشیدند ارائه دهد.

 

به هر تقدیر به نظر می‌رسد ضروری است عوامل اصلی و تهیه کننده پروژه‌های عظیمی چون محمد رسول الله در انتخاب عوامل اجرایی دقت بیشتری به خرج دهند و از افرادی استفاده کنند که برای جایگاه و شان فیلمی چون محمد رسول الله ارزش قائل بوده و به چنین آثاری که جنبه ملی و اعتقادی دارد و با هزینه‌های سرسام آور و از محل بودجه بیت المال تهیه می‌شود صرفاً به عنوان یک فرصت مالی نظر نکنند.

 

مطالب مرتبط:

 

با اعتبار آقا مجیدی بازی نکنید، قصه‌ها را به اسکار بفرستید

 

فیلم آقامجیدی اینطوری میلیارد میلیارد فروخته؟!

 

نوشته قبلی

سینمای ایران به احترام قربانیان منا سیاهپوش شد

نوشته‌ی بعدی

برادر «آقا مجیدی» تهیه کننده سینما می شود

نوشته‌ی بعدی

برادر «آقا مجیدی» تهیه کننده سینما می شود

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

آقای سازمان سینمایی! برنامه راهبردی‌اتان محرمانه شد؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۷

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس