دوشنبه, خرداد ۱۹, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی تلویزیون

سریال‌های «خنده دار» تلویزیونی متوقف می‌شوند؟

۱۳۹۴-۰۶-۲۹
Reading Time: 3 mins read
0

نگاهی به انتصاب تازه در صدا و سیما

 

ساخت سریال‌های «خنده دار» تلویزیونی متوقف می‌شود؟

 

سینما مثبت:ساخت محصولات نمایشی برای تلویزیون موضوعی کاملاً تخصصی است که متاسفانه در ایران به شکلی کاملاً سنتی اتفاق می‌افتد. خروجی این سیستم تولید گاهی ساخت آثاری بی منطق و سطحی است که برخلاف ظاهر جدی آن‌ها باعث خنده و تمسخر مخاطب می‌شود. آیا می‌توان امیدوار بود در دوره جدید فعالیت صدا و سیما شاهد توقف تولید آثار اینچنینی باشیم؟

 

 

سریال های تلویزیونی،فیلم نامه های تلویزیون، فیلم نامه نویسی برای تلویزیون،مرکز گسترش فیلمنامه نویسی صدا و سیما،امین صدیقی،محمد سرافراز،مدیران سیما،سینماپلاس،سینما مثبت،پلاس،plus

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، تولید فیلم و سریال در سازمان صدا و سیما اغلب در چهارچوب دفاتر شخصی تهیه کنندگان اتفاق می‌افتد. آن‌ها با نویسنده‌های همفکر خود بر اساس سفارش و اولویت‌های تلویزیون طرحی را انتخاب و تبدیل به فیلم نامه می‌کنند. در اغلب موارد هم نگارش فیلم نامه حتی در مرحله تولید و تا روزهای پایانی ساخت اثر هم ادامه می‌یابد و عملاً از هیچ «عقل جمعی» یا «کار گروهی» برای نظارت بر نگارش و تولید این متون استفاده نمی‌شود. به همین دلیل گهگاه مشاهده می‌کنیم که در سریالی کاملاً جدی مانند «تعبیر وارونه یک رؤیا» آنقدر اتفاق‌های غیرمنطقی رخ می‌دهد که در نزد افکار عمومی، سریال به موضوعی برای خنده و تفریح تبدیل می‌شود!

 

انتصابی تازه در صدا و سیما

 

 

سریال های تلویزیونی،فیلم نامه های تلویزیون، فیلم نامه نویسی برای تلویزیون،مرکز گسترش فیلمنامه نویسی صدا و سیما،امین صدیقی،محمد سرافراز،مدیران سیما،سینماپلاس،سینما مثبت،پلاس،plus

 

روز گذشته «محمد سرافراز» رییس سازمان صدا و سیما با صدور حکمی «امین صدیقی» را به سمت رئیس مرکز گسترش فیلمنامه نویسی صدا و سیما منصوب کرد.در سال‌های گذشته ایده تأسیس مکانی برای نگارش گروهی فیلم نامه بارها مطرح شده اما در نهایت این ایده به تشکیل شوراهای مختلف و بی فایده ای منجر شده که صرفاً به کُند کردن روند امور منجر شده و در نهایت نیز افراد محدودی دارای نظر مؤثر در این شوراها شده‌اند. تأسیس مرکزی با هدف گسترش فیلم نامه نویسی این امیدواری را ایجاد می‌کند که روند معیوب فعلی اصلاح شده و مرحله مهم «تولید فیلم نامه» به امری با قاعده و منظم تبدیل شود. در حکم صادر شده برای صدیقی مواردی همچون: «ایجاد ساز و کارهای بایسته برای ارتقاء سطح کیفی فیلم نامه نویسی برای مجموعه‌های تلویزیونی»، «اهتمام به حمایت از داستان نویسی و رمان نویسی»، «احصاء اولویت‌ها و تدوین راهبردی تولید متون نمایشی تلویزیونی»، «نظارت متمرکز بر مراحل مختلف تصویب، پژوهش و نگارش طرح‌های نمایشی تلویزیونی» و «طراحی و راه اندازی بانک جامع اطلاعات آثار نمایشی تلویزیونی» عنوان شده است. یکی از بخش‌های جالب توجه در این حکم اهتمام به حمایت از داستان نویسی و رمان نویسی است که تاکنون مورد توجه صدا و سیما واقع نشده است.

«ریاست مرکز فیلم و سریال برون‌مرزی» و «مشاور فرهنگی رئیس سازمان» دو مسئولیت قبلی صدیقی بوده است.

 

 
نوشته قبلی

همکاری ارتش با سینماگر امریکایی ـ ایرانی؟!

نوشته‌ی بعدی

افشای ضد انقلاب توسط «احمد رضا درویش»

نوشته‌ی بعدی

افشای ضد انقلاب توسط «احمد رضا درویش»

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

آقای سازمان سینمایی! برنامه راهبردی‌اتان محرمانه شد؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۷

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس