یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی تلویزیون

پول مسابقه‌های تلویزیون کجا می‌رود؟

۱۳۹۴-۰۶-۰۴
Reading Time: 4 mins read
0

 

ابهام در مسابقه های پیامکی تلویزیون

 

پول مسابقه‌های تلویزیون کجا می‌رود؟

 

سینما مثبت:برگزاری مسابقه تلویزیونی با موضوع سریال‌های درحال پخش، پدیده ای است که در سال‌های اخیر رواج پیدا کرده است. شاید در نگاه اول تصور شود «بینندگان» برندگان این مسابقه‌ها هستند اما مطلب تحلیلی یک روزنامه نگار و کارشناس رسانه که در فضای مجازی منتشر شده نشان می‌دهد تلویزیون سود فراوانی از برگزاری مسابقه‌های اینچنینی به جیب می زند.

 

 

علیرضا غفاری،سریال تنهایی لیلا،مسابقه های تلویزیونی،سینماپلاس،سینما مثبت،تی وی پلاس،پلاس،plus

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، «علیرضا غفاری» از مجریان تلویزیونی با نگارش مطلبی با عنوان «660000000ریال جایزه برای تماشای تنهایی لیلا!!!» می‌نویسد: «این حکایت جوایز برنامه‌های تلویزیون هم از آن حکایت‌های جالب و تفکر برانگیز است. مدتی است که روش تازه ای برای علاقه‌مند کردن مخاطبان به آثار نمایشی یا مسابقات تلویزیونی باب شده است که در این روش هنگام پخش برنامه‌ها با زیرنویس از مخاطبان می‌خواهند که با ارسال یک یا چند عدد به شماره پیامکی که ارسال می‌شود در مسابقه شرکت کنند و از جوایز بهره مند شوند.»

 

لیلا با 66 میلیون از تنهایی درآمد

این روزنامه نگار با بیان این مطلب که «به‌دلیل در اختیار نداشتن و عدم اعلام نتایج این فراخوان‌های پیامکی نمی‌توان به ضرس قاطع و محکم از تاثیرات این روش‌ها در جذب مخاطب سخن گفت» تاکید می‌کند: «رصد کردن استحصال آماری این روش وجود ندارد و به همین دلیل از ثمرات آن چیزی منتشر نمی‌شود...اخیراً نیز هنگام پخش سریال «تنهایی لیلا» از شبکه سوم سیما طی چند نوبت فراخوانی با این موضوع زیرنویس می‌شود که: در صورت علاقه‌مندی!! به سریال با شماره فلان پیامک بزنید همراه با 120 جایزه 3 میلیون ریالی و 2 جایزه 150 میلیون ریالی که سرجمع می‌شود 660 میلیون ریال.»

 

نکته قابل تأمل از نظر غفاری این است که «نام هیچ شرکت یا موسسه ای هم قید نمی‌شود که معنا و مفهوم آن می‌تواند این باشد که شبکه 3 و یا دست اندرکاران تولید سریال برای جلب توجه مخاطبان از این روش استفاده می‌کنند.»

 

درآمدسازی تلویزیون برای مخابرات

غفاری در ادامه به تأمین و پرداخت هزینه‌های این پیامک‌ها نیز اشاره کرده و می‌گوید: «در حالی‌که مدیران تلویزیون مدام از کمبود نقدینگی و بودجه سخن می‌گویند این اقدام جای تأمل فراوان دارد.از سوی دیگر به استناد گزارش یازدهم مرداد 93 ایسنا تعرفه‌های ارسال پیامک در بین اپراتورهای کشور بین 89 تا 106 ریال است که از حساب فرستنده کسر می‌شود.با این اوصاف اگر فقط پنج میلیون نفر از هموطنان در این نظر سنجی همراه با جایزه شرکت کنند و رقم میانگین 100 ریال را در نظر بگیریم، رقمی‌معادل 500 میلیون ریال نصیب اپراتورهای تلفن همراه می‌شود.آیا تلویزیون حداقل سهم خود را در ایجاد این منبع درآمد از مخابرات یا شرکت‌های مسئول می‌گیرد؟ در غیر این‌صورت پیدا کنید پرتقال فروش را!!»

 

مطالب مرتبط:

 

«ماه عسل» اولین قربانی است؟!

 

 

نوشته قبلی

وقتی همه «سرکاریم»

نوشته‌ی بعدی

«مشاوران در سایه» دبیر جشنواره فجر؟!

نوشته‌ی بعدی

«مشاوران در سایه» دبیر جشنواره فجر؟!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

آقای سازمان سینمایی! برنامه راهبردی‌اتان محرمانه شد؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۷

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس