دوشنبه, خرداد ۱۹, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی تلویزیون

کمک اسپانسرهای پایتخت 4 اعلام شود

۱۳۹۴-۰۵-۰۲
Reading Time: 4 mins read
0

رضا استادی در گفت و گو با خراسان:

 

کمک اسپانسرهای پایتخت 4 اعلام شود

 

سینما مثبت:رضا استادی منتقد سینما و تلویزیون معتقد است نفسِ جذب اسپانسر برای ساخت برنامه در صدا و سیما، مشکلی ندارد و این موضوع در دیگر کشورها هم مرسوم است اما نبود الگویی مدون برای بهره‌گیری از این امکان در صدا و سیما باعث شده تا هر برنامه و هر بخش در تلویزیون ایران، به یک نهاد و ارگان دولتی یا اقتصادی برای تبلیغ سپرده شود و قضاوتی منفی را نسبت به کیفیت این برنامه‌ها منجر شود.

 

 

سریال پایتخت 4، اسپانسرهای سریال پایتخت 4،رضا استادی، سینما مثبت، سینما پلاس، تی وی پلاس،plus

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، استادی در گفت و گو با ضمیه «جیم» این روزنامه عنوان کرد: «در دیگر کشورها، شبکه‌های وابسته به بخش خصوصی از سرمایه گذاری‌های تبلیغاتی بهره مند می‌شوند و شبکه‌هایی که ساختارشان به بخش‌های دولتی پیوند می‌خورد و به نوعی نقش حاکمیتی دارند؛ به مثابه صدا و سیمای ما عمل نمی‌کنند و زمانشان را به این حجم از تبلیغات نمی‌سپارند».

 

این کارشناس نقبی می زند به آگهی‌هایی که چند صباحی وقت آنتن صدا و سیما را پُر کرده بودند اما نهایتاً محصولشان مشکل دار و فاقد استاندارد از آب درآمد. او تاکید می‌کند چنین اقدامی باعث می‌شود تا در بلند مدت مخاطب، نسبت به آنچه بر آنتن سیما می‌نشیند، بی اعتماد شود.

 

به گفته او چون صدا و سیما در حقیقت مسیر ارتباطی حکومت هم تلقی می‌شود، اصالت تبلیغاتش هم مبنای قضاوت از سوی مردم قرار می‌گیرد و این بی اعتمادی برای رسانه ملی یک ضعف خواهد بود. از طرفی وابستگی به این منبع درآمدی خود آسیب‌هایی به همراه دارد.

 

اصرار صاحبان کالا به تبلیغات درشت محصولشان مشکل زاست

 

این منتقد گوشه چشمی دارد به تجربیات مشابه جهانی برای انجام تبلیغات در متن و بطن سریال‌های تلویزیونی و می‌گوید: «نمونه آشنایش برای ایرانی‌ها سریال هشدار برای کبری 11 است که مشخصاً به تبلیغ کارخانه‌های اتومبیل سازی آلمان و محصولات آن‌ها می‌پردازد اما در ایران، چالش یک کارگردان و تهیه کننده با یک مجموعه تولیدی که نقش اسپانسر یا سفارش دهنده تبلیغ را دارد، در حجم تبلیغات است. صاحب کالا مصّر است تا جنسش به بهترین نحو و در بیشترین حجم به نمایش درآید. موضوعی که ساختار روایی اثر را با مشکل مواجه می‌سازد.»

 

به جای کالا و خدمات؛ تبلیغ افراد صورت نگیرد

به زعم وی، هنرمندی در تبلیغ، ارائه دوز مناسب اطلاعات است. یعنی معرفی غیرمستقیم کالا و تمرکز بر کیفیت آن، متناسب با واقعیت موجود و بی اغراق.

 

استادی در عین حال متذکر می‌شود: «نفس بعضی تبلیغات تلویزیونی هم مثبت است. مثلاً اگر در برنامه ای استفاده از مترو تبلیغ می‌شود، چون نتیجه‌اش جامعه را منتفع می‌سازد؛ حتی اگر در حاشیه‌اش تبلیغ یک مجموعه را هم بکند، ایرادی ندارد. البته خط قرمز در چنین تبلیغاتی آنجاست که مدیر یک مجموع از بیت‌المال استفاده کند و به بهانه معرفی خدمات و فرهنگ‌سازی، به تبلیغ خود بپردازد. سازندگان برنامه‌های پُرمخاطب باید نسبت به این خطر، هشیار باشند.»

 

شفاف سازی شود تا اعتماد شکل بگیرد

 

این منتقد تلویزیون و سینما معتقد است جریان نقدی که به انجام تبلیغات در سریال‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی وارد می‌شود، با انجام شفاف سازی قابل رفع و رجوع است. مثلاً صدا و سیما از هزینه ای که شرکت «تاژ» از بابت تبلیغ در سریال پایتخت 4 پرداخته به مخاطبانش بگوید یا دلیل حمایت شهرداری تهران از خندوانه را بیان کند. همین خود نوعی اعتمادسازی را رقم می زند.

نوشته قبلی

لبخند میرباقری به فضای رقابتی «نمایش خانگی»

نوشته‌ی بعدی

سینما مثبت «شفاف سازی» می‌کند

نوشته‌ی بعدی

سینما مثبت «شفاف سازی» می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

آقای سازمان سینمایی! برنامه راهبردی‌اتان محرمانه شد؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۷

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس