شنبه, خرداد ۱۷, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی خبر

سرنوشت مبهم نقدهای منتقدان در سینما حقیقت

۱۳۹۳-۰۹-۱۸
Reading Time: 4 mins read
0
مشخص نیست چرا شورای مرکزی انجمن که وظیفه صیانت از حقوق مادی و معنوی اعضاء را به عهده‌دارد در مقابل این اقدام سکوت کرده و نسبت به پیگیری حقوق معنوی اعضای خود واکنشی نشان نداده و پیگیر انتشار این نقدها نشده است
 
گزارش تازه سینما پلاس از اتفاق عجیب این روزهای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران
 
سرنوشت مبهم نقدهای منتقدان در سینما حقیقت
 
 
سینما پلاس: انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی با عقد قرارداد و توافق با جشنواره سینما حقیقت موظف شده بود نقد مکتوب تمامی فیلم‌های بخش مسابقه ملی و اکثریت فیلم‌های بخش مسابقه بین‌الملل را برای این جشنواره انجام دهد، با پایان این رویداد تعهد خود را فراموش کرده و عملاً حقوق معنوی بخش عمده‌ای از اعضای خود را نقض کرده است.
 
 

جشنواه سینما حقیقت ـ انجمن منتقدان ـ نقد

 
به گزارش وب‌سایت خبری ـ تحلیلی سینما پلاس، انجمن منتقدان امسال در رویه‌ای عجیب و سؤال‌برانگیز اعلام کرد در هشتمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت حضور فعال و گسترده‌ای دارد و طی توافق میان این انجمن و جشنواره سینما حقیقت، نقد مکتوب تمامی فیلم‌های بخش مسابقه ملی و اکثریت فیلم‌های بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره به انجمن واگذار شد. در این طرح قرار بود 151 نقد توسط بیش از 60 نفر از منتقدان نوشته‌شده و همزمان با نمایش این فیلم‌ها بر روی سایت جشنواره منتشر شود اما باگذشت سه روز از پایان برگزاری این رویداد، بخش عمده‌ای از این مطالب بر روی سایت جشنواره قرار نگرفته و حتی نقد برخی فیلم‌ها در تاریخ 17 آذرماه روی سایت قرارگرفته است. «نقد جواد طوسی بر فیلم مستند «گوریا» ساخته لیلا فولادوند و محمدحسین نظری»، «نقد امید نجوان بر فیلم مستند «فیه‌مافیه» ساخته صادق داوری فر» و «نقد محمد هاشمی بر فیلم مستند «گالری ملی» ساخته فردریک وایزمن» سه مطلبی هستند که تازه دیروز بر روی سایت جشنواره قرارگرفته‌اند! بررسی سایت جشنواره نشان می‌دهد جمع نقدهای منتشرشده در این سایت تاکنون کمتر از 90 نقد است و معلوم نیست 70 نقد دیگر چه سرنوشتی پیداکرده‌اند و چه اتفاقی قرار است برای آن‌ها بیفتد؟! بسیاری از فیلم‌های مستند جشنواره صرفاً در این رویداد قابل‌نمایش بودند و دیگر امکانی برای نمایش عمومی نخواهند داشت و طبیعی است نقدهای آن‌ها نیز دیگر کارکردی نخواهد داشت و برای تماشاگران آن فیلم‌ها که در زمان جشنواره به تماشای آن نشستند نیز مفید نخواهد بود.
 
مشخص نیست چرا شورای مرکزی انجمن که وظیفه صیانت از حقوق مادی و معنوی اعضاء را به عهده‌دارد در مقابل این اقدام سکوت کرده و نسبت به پیگیری حقوق معنوی اعضای خود واکنشی نشان نداده و پیگیر انتشار این نقدها نشده است؟! آیا این حرکت صرفاً اقدامی برای پر کردن لینک نقدهای انجمن در سینما حقیقت بوده و فاقد جنبه‌های واقعی و علمی جهت اجرا بوده است؟ امید است انجمن صرفاً خود را در حد یک رابط مالی ندیده و نسبت به حقوق معنوی اعضای خود حساس باشد.
 
کنایه بازرس انجمن به برخی همکاران قبلی‌اش
 
در روزهای گذشته اسماعیل میهن‌دوست، بازرس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در مصاحبه‌ای ضمن دفاع از این حرکت انجمن اعلام کرده بود: «در دوره‌های گذشته انتخاب گردانندگان و منتقدان جلسات نقد و بررسی از طرق غیر شفاف، روابط شخصی و احیاناً روابط باندی انجام می‌شد». این اظهارنظر در حالی عنوان‌شده که در دوره‌های پیشین این جشنواره «علی اعلایی» از اعضای شورای مرکزی فعلی عهده‌دار چنین مسئولیت‌هایی بوده و مشخص نیست چرا بازرس در دفاع از اقدام فعلی انجمن، به تخطئه همکار خود که جزو روزنامه‌نگاران شریف و دوست‌داشتنی است پرداخته است؟!
 
سینما پلاس پیش‌تر نسبت به این اتفاق واکنش نشان داده و خواستار شفاف‌سازی شورای مرکزی شده بود که متأسفانه پاسخی دریافت نکرد.
 
مطالب مرتبط:
 
شان منتقدان سینما به خاطر «چندرغاز» خدشه‌دار شد
 
 
 
 
نوشته قبلی

درمیشیان از ایران رفت؛ برای همیشه?!

نوشته‌ی بعدی

گزینه‌های مسئولان سینمایی روی میز درمیشیان

نوشته‌ی بعدی

گزینه‌های مسئولان سینمایی روی میز درمیشیان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

آقای سازمان سینمایی! برنامه راهبردی‌اتان محرمانه شد؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۷

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس