پنجشنبه, خرداد ۱۵, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی رضا استادی

روایت مجرمان اقتصادی از تهران تا آنکارا در ۴۸ ساعت

۱۳۹۹-۱۲-۱۴
Reading Time: 3 mins read
0

سینما مثبت: لاگجری پس از کتاب‌های هیچ وقت نامزد نبودیم، بدون تو غیرممکن بود، خونه خالی و حمام تُرکی پنجمین اثر داستانی رضا استادی است که به بازار نشر عرضه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت به نقل از روزنامه جوان، حاصل دو دهه فعالیت این نویسنده و روزنامه‌نگار در حوزه ادبیات داستانی صرفاً همین پنج کتاب است؛ یعنی به طور متوسط هر پنج سال یک کتاب. مشاهده کتاب‌ها نیز حاکی از این است که استادی زمان زیادی را صرف نگارش آثارش می‌کند. مشخصاً کتاب لاگجری در فاصله زمانی اسفند ۹۴ تا بهمن ۹۸ نوشته شده که این مسئله حاکی از عدم تمایل نویسنده به تولید داستان به شیوه «سری دوزی» است. کتاب‌های استادی حدفاصل میان فضای عامه‌پسند و داستان‌های جدی را پر می‌کنند. برای مخاطب دوستدار آثار عامه‌پسند کتاب‌های این نویسنده جذاب و نفس‌گیر است و برای مخاطب آثار جدی نیز لایه‌هایی پنهان و کشف نشده است.


لاگجری که به تازگی منتشر شده، در ظاهر ماجرا قصه زن و شوهر جوانی است که به طبقه مرفه و ثروتمند جامعه تعلق دارند. مزدک و مهفام زن و شوهری جذاب و دوست‌داشتنی هستند که البته ثروت و موقعیت ممتاز اقتصادی آن‌ها نه از ارث پدری ناشی شده است و نه بلیت بخت‌آزمایی برده‌اند. آن‌ها تمامی ثروت خود را از راه مشروع و قانونی با فعالیت در شرکت‌های اقتصادی به دست آورده‌اند. هر دو تحصیلکرده هستند، زبان می‌دانند و به سختی کار می‌کنند، اما وقتی مخاطب با این شخصیت‌ها همراه شده و وارد فضای کاری آن‌ها می‌شود، با لایه‌ای هولناک از اقتصاد مواجه می‌گردد. اقتصادی که در آن موفقیت و پیشرفت نه بر‌اساس توانایی و دانش، بلکه بر پایه زد و بند‌هایی شکل می‌گیرد که صرفاً افراد محدودی می‌توانند به آن نفوذ کنند و عملاَ در تار و پود این تلاش‌های به ظاهر سالم، اما در اصل ناسالم، انسان‌های شریف متعددی از بین می‌روند.

نویسنده کتاب کل داستان خود را در دو روز روایت می‌کند. این دو روز به نوعی چکیده زندگی این زوج جوان است. داستان بر زندگی این دو شخصیت استوار است و البته چند شخصیت فرعی نیز در کنار آن‌ها حضور دارند که مکمل شخصیت‌های اصلی هستند و به خوبی در تار و پود قصه تنیده شده‌اند. استادی که تجربه فعالیت در حوزه نقد و روزنامه‌نگاری سینمایی را دارد، این ۴۸ ساعت از زندگی زوج جوان را ساعت به ساعت روایت می‌کند؛ روایتی که بیشتر پهلو به پهلوی فیلم‌های سینمایی می‌زند. البته در این ۴۸ ساعت نفسگیر خبری از ملال و زندگی روزمره و عادی نیست و حتی در ساعت‌های پایانی روز هم قصه جریان دارد و بین تهران و آنکارا در رفت و آمد است و در هر سطر، پازلی از زندگی این زوج تکمیل می‌شود تا اینکه در نهایت در تصویری بزرگ و به اصطلاح بیگ پیکچر، نمایشی هولناک از سقوط اخلاقی این زوج جوان را که در دام مفسدین اقتصادی افتاده‌اند، به نمایش می‌گذارد. این رمان از سوی نشر سخن به بازار عرضه شده است.

منبع: روزنامه جوان – ۱۴ اسفند ۱۳۹۹

برچسب ها: لاگجریلاگ‌جری،لاگجری،لاگ جری،رضا استادی،خبرگزاری خبرآنلاین،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس،نشر سخن،سینا روح
نوشته قبلی

یک بی‌احترامی دیگر به خبرنگاران از سوی صدا و سیما

نوشته‌ی بعدی

ساسی مانکن باز هم ناکارآمدی تولیدات فرهنگی‌امان را برملا کرد

نوشته‌ی بعدی

ساسی مانکن باز هم ناکارآمدی تولیدات فرهنگی‌امان را برملا کرد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

زندگی برادران خیامی مستند شد

۱۴۰۴-۰۳-۰۷

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس