یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی رضا استادی

مدیر مسئول سایت سینما مثبت: قاعده بازی در سینمای ایران بهم خورده است

۱۳۹۹-۰۳-۱۰
Reading Time: 2 mins read
1

مدیر مسوول سینما مثبت گفت: سازمان سینمایی به جای نگارش نظام‌نامه تهیه‌کنندگی باید همانند سایر فعالیت‌های اقتصادی، اعتباری را به نوع پروانه کسب اعطا کند تا افراد دارای صلاحیت بتوانند با این پروانه کارهای مختلف را پیش ببرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت به نقل از سایت رادیو گفت و گو، برنامه سینما معیار با موضوع بررسی نظام‌نامه تهیه‌کنندگی در ایران، با حضور رضا استادی (مدیر مسئول و سردبیر سایت سینما مثبت) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت. رضا استادی در برنامه «سینما معیار» با اشاره به این که پیش‌نویس نظام‌نامه تهیه‌کنندگی در سازمان سینمایی تنظیم شده است، گفت: این نظام‌نامه چهارچوبی را برای فعالیت‌ تهیه‌کننده‌های ایرانی مشخص کرده است.
وی با بیان این که بر اساس این نظام‌نامه تسهیلاتی به تهیه‌کنند‌ه‌ها ارائه می‌شود، اظهار داشت: با استناد به این نظام‌نامه تهیه‌کننده‌ها در مسیر بررسی فیلم‌نامه قرار نمی‌گیرند.
سردبیر سایت سینما مثبت اضافه کرد: افراد بر اساس درجه‌بندی نظام‌نامه تهیه‌کنندگی خدمات متنوعی را از سازمان سینمایی دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به این که تهیه‌کننده مهم‌ترین رکن فعالیت‌های سینمایی و تلویزیونی است، عنوان کرد: نظام‌نامه‌ی تهیه‌کننده‌ها برای اولین بار نیست که مطرح می‌شود و قبل‌تر در سال ۹۱ توسط آقای شمقدری این کار انجام شده بود، اما سینمای ایران همیشه با این دست از اقدامات مشکل دارد.
رضا استادی با بیان این که در حال حاضر سینماگران ایرانی با مشکلات متعددی رو به رو هستند، تصریح کرد: بسیاری از سینماگران توقعات برآورده نشده‌ای را از دولت دارند.
وی افزود: اگر نظام‌نامه تهیه‌کنندگی در شرایط آرام‌تری به جامعه سینما ارائه می‌شد، شاید میزان مخالفت‌ها کم‌تر بود.
مدیر مسئول سایت سینما مثبت با اشاره به حاشیه‌های سینمایی چند وقت اخیر، توضیح داد: معمولا بسیاری از تشکل‌ها و انجمن‌ها در زمانی که مشکل دارند به تعامل روی نمی‌آورند و در قالب نگارش نامه‌های سرگشاده اعتراض خود را اعلام می‌کنند.
وی با بیان این که فیلم‌سازی در سینمای ایران شرایط خاصی را می‌طلبد، تصریح کرد: فعالان سینمایی برای تولید یک فیلم باید مجوزهای متعددی را از سازمان سینمایی دریافت کنند و این مجوز‌ها باید به تایید نیروی انتظامی برسد و گروه فیلم‌برداری مجبور هستند برای فیلم‌برداری در هر خیابان مجوز جداگانه‌ای را دریافت کنند.
رضا استادی ادامه داد: نظام‌نامه تهیه‌کنندگی در تلاش است که با اعلام رسمیت نسبت به فعالیت برخی از دفاتر تهیه فیلم در حوزه سینما، بخشی از محدودیت‌های تولید فیلم‌های سینمایی را برطرف کند.
وی تاکید داشت: متاسفانه در دهه اخیر مناسبات تولید در سینمای ایران بهم ریخته است.
استادی با اشاره به این که قاعده بازی در سینمای ایران بهم خورده است، اضافه کرد: در حال حاضر فقط تولیدکنندگان قدیمی در سینمای ایران فعالیت نمی‌کنند و بسیاری از فعالان تازه‌کار با فشارهای زیادی می‌توانند در طول یک سال چند فیلم را تولیدکنند و با فشارهای رسانه‌ای فیلم‌ها را به اکران برسانند.
وی افزود: برخی از مجموعه‌های تازه تاسیسِ فیلم‌سازی در ایران، با فضاسازی رسانه‌ای در جشنواره فجر، نگاه‌ها را به فیلم‌های خودشان معطوف می‌کنند و جوایز موثر در درجه‌بندی تهیه‌کنندگی را دریافت می‌کنند.
مدیر مسئول سایت سینما مثبت خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی سینمای ایران اگر نظام‌نامه تهیه‌کنندگی به فعالان این حوزه تحمیل شود، قواعد بهم خورده در سینما مورد تایید قرار می‌گیرند.
وی با بیان این که بسیاری از تهیه‌کنندگان با سابقه سینمای ایران ظرفیت تولید فیلم ندارند، اظهار داشت: امروزه حسین انتظامی (رییس سازمان سینمایی) با نگاه آکادمیک به سمت اصلاح ساختارها حرکت کند.
رضا استادی افزود: نظام‌نامه تهیه‌کنندگی با شرایط امروز سینمای ایران همخوانی ندارد و ما نباید پروسه فیلم‌سازی را در فرآیندهای پیچیده قرار دهیم.
به گفته وی سازمان سینمایی به جای نگارش نظام‌نامه تهیه‌کنندگی باید همانند سایر فعالیت‌های اقتصادی، اعتباری را به نوع پروانه کسب اعطا کند تا افراد دارای صلاحیت بتوانند با این پروانه کارهای مختلف را پیش ببرند.
سردبیر سایت سینما مثبت در مصاحبه با رادیو گفت و گو اذعان داشت: به دلیل وجود ساختارهای پیچیده در ایران، ما نسبت به امکاناتی که در داخل کشور داریم، نمی‌توانیم نتیجه خوبی را بگیریم.
وی تاکید داشت: در چند سال اخیر اکثر تولیدات سینمای ایران در اختیار نهادهای متصل به قدرت بوده است و سازمان‌هایی مانند حوزه هنری اصلا فیلم نمی‌سازند.
استادی ادامه داد: سازمان سینمایی فارابی و سازمان فرهنگی رسانه‌ای اوج در چند سال اخیر بیشترین تعداد فیلم را در ایران تولید کرده‌اند.
وی اضافه کرد: غیر از سازمان‌های مذکور افرادی بیشترین فیلم را می‌سازند که سرمایه‌های مشکوک در اختیار دارند.
این خبرنگار سینمایی خاطر نشان کرد: مفهوم کمپانی در سینمای ایران به دو قشر سازمان‌های متصل به قدرت و افراد دارای سرمایه مشکوک مربوط می‌شود.
وی تاکید داشت: سینمای ایران و فعالان سینمایی به اعتباربخشی نیاز دارند.
رضا استادی در برنامه «سینما معیار» عنوان کرد: نظام‌نامه تهیه‌کنندگی تلاش می‌کند تا تمام حوزه‌های سینما را کانالیزه و محدود کند.
وی با اشاره به این که اساس فعالیت اصناف در رقابت معنا می‌گیرد، اظهار داشت: فضای رقابتی در اصناف فعالان مختلف را مجبور می‌کند که کیفیت کار خود را ارتقا دهند و ساز و کار جدی تولید را پیگیری کنند.
مدیر مسئول سایت سینما مثبت ادامه داد: مناسبات غیر واقعی و غیر شفاف در سینمای ایران باعث می‌شود تا یک یا چند کارگردان غیر موفق با کارنامه‌ای ضعیف همیشه بتوانند دست به تولید بزنند و برای چندمین بار شکست را تجربه کنند.
به گفته وی، صنف همیشه مورد سوال و بازخواست قرار می‌گیرد و دیگر نمی‌تواند حیاط خلوت افراد خاص باشد.
استادی با بیان این که صنف رویه شفافی دارد و همیشه پاسخگو است، اضافه کرد: فرآیند غیر شفاف خانه سینما همیشه برای افراد مختلف سود ایجاد کرده است.

برچسب ها: رضا استادی،سینما معیار،رادیو گفت و گو،سازمان سینمایی،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس
نوشته قبلی

زیرخاکی، تمجید از فرصت طلبی در مقابل انقلابی گری

نوشته‌ی بعدی

کفگیر مجری در صدا و سیما به تهِ دیگ خورده؟

نوشته‌ی بعدی

کفگیر مجری در صدا و سیما به تهِ دیگ خورده؟

دیدگاه‌ها 1

  1. کتابی می‌گوید:
    قبل 5 سال

    یک روزی در یک اتاقی محدود به یک راهرویی که عبور ومرور در انجا به اختیار خودت نبود،و بهداشت را قایم کرده بودند،آره قایمش کردند، نامی برای این اتاق گذاشتیم ، وجود فرهنگها و بینش ها و رسم و آداب مختلفی از افراد در این اتاق بود ، ولی همه با تمام سلایق مجبور بودیم یک قانون را تبعیت کنیم تا نظمی در آن اتاق حاکم شود، ولی بهداشت را نمی شد کاری کرد، تا اینکه ساس ها…! بله ساس…ساس…ساس ها به اتاق حمله بردند و احدی از آن اتاق را سالم نگذاشتند و همه اهالی آن اتاق را تارو مار کردند و این انسان با تمام علم ودانایی اش قدرت مقابله با این حشره موذی را نداشت…

    پاسخ

پاسخ دادن به کتابی لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

آقای سازمان سینمایی! برنامه راهبردی‌اتان محرمانه شد؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۷

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس