یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی تلویزیون

زیرخاکی، تمجید از فرصت طلبی در مقابل انقلابی گری

۱۳۹۹-۰۳-۰۵
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: پخش سریال تلویزیونی زیرخاکی در ایام ماه رمضان به پایان رسید و بینندگان سیما با تماشای پشت صحنه این سریال به پیچیدگی های ساخت این سریال تلویزیونی پی بردند. حالا در شرایطی خبر ساخت سری دوم این سریال به گوش می رسد که سری اول این سریال کمترین تشابهی با سیاست گذاری ها و جهت گیری های شبکه یک سیما دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، در سال هایی نه چندان دور اختصاص بودجه برای ساخت سریال های تاریخی درباره دوره پهلوی تابع پیچیدگی ها و شرایط خاصی بود. این سریال ها حتما باید معنا و نتیجه ای می داشتند و مخاطبان تلویزیون را با وجوهی از تاریخ دوره پهلوی آشنا می کردند و مثلا موضوعی مانند: وابستگی خاندان پهلوی به بیگانگان، فساد موجود در خاندان پهلوی و… آشنا می کردند. تنها با وجود چنین پیام ها و مضامینی بود که این آثار امکان و شرایط ساخت را پیدا می کردند اما به فاصله چند سال پس از این جهت گیری های سفت و سخت و غیرقابل انعطاف، ناگهان سریالی درباره آن دوره تاریخی ساخته می شود که قصه آن درباره یک فرد عادی از طبقات پایین جامعه به نام فریبرز باغمیشه است که در کار یافتن و فروختن عتیقه است. فردی که برادرش یک انقلابی است اما خودش نه تاثیری از انقلابیون می گیرد و نه نیروهای چپ بر او موثر واقع می شوند. هربار که در جو گروه های سیاسی قرار می گیرد، حال و هوای آن ها را به خود می گیرد اما بلافاصله دوباره به ذات خود که همانا فرصت طلبی و منفعت طلبی است رجوع می کند.

سریال به واسطه بازی خاص فرزاد جمشیدی،ژاله صامتی و رایان سرلک مورد توجه مخاطبان واقع شده که البته این جنس از توجه به سریال های تلویزیونی نکته تازه ای نیست و سال هاست در تلویزیون از سریال های ساعت خوشی گرفته تا پایتخت، کارگردان ها با قرار دادن شخصیت های شیرین و دوست داشتنی تلاش کرده اند تا مخاطب را حتی با داستان های کم رمق همراه کنند اما واقعا در پایان این داستان و شخصیت هایی که از کف خانه یک پیرزن تا زندان کمیته مشترک ضد خرابکاری و پایگاه هوایی و در نهایت جبهه جنگ در رفت و آمد است، قرار است چه پیام و موضوعی به مخاطب منتقل شود؟ لابد قرار است مرگ هر نوع ایدئولوژی انقلابی مورد تاکید قرار گرفته و بر اهمیت دم غنیمت شماری و پیروی از منافع شخصی تاکید شود چرا که قصه این جنس از عتیقه بازی ها سال هاست در تلویزیون تکرار شده و نمایش مجدد آن در شبکه یک سیما تنها فایده ای که داشته، از بین بردن موقت چهره عبوس و جدی این شبکه تلویزیونی بوده است.

برچسب ها: زیرخاکی،شبکه یک سیما، فرصت طلبی،انقلابی گری،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس
نوشته قبلی

وقتی مدیر روابط عمومی صدا و سیما حرفی برای گفتن در فجازی ندارد

نوشته‌ی بعدی

مدیر مسئول سایت سینما مثبت: قاعده بازی در سینمای ایران بهم خورده است

نوشته‌ی بعدی

مدیر مسئول سایت سینما مثبت: قاعده بازی در سینمای ایران بهم خورده است

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

آقای سازمان سینمایی! برنامه راهبردی‌اتان محرمانه شد؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۷

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس