شنبه, خرداد ۱۷, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی تلویزیون

صدا و سیما، دُن کیشوت بدون اعتماد به نفس

۱۳۹۸-۱۲-۲۸
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: روزهای اخیر، روزهای پُرحاشیه­ای برای سازمان صدا و سیما بوده و اشتباه­های مکرر این رسانه در نحوه مواجهه با بیماری کرونا، باعث کاهش اعتماد عمومی به این رسانه شده است.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، در روزهای اخیر صحبت های امیر حسین رستمی بازیگر سینما و تلویزیون در برنامه فرمول یک واکنش تُندی را از سوی وزیر بهداشت به دنبال داشته است؛ به گونه ای که نمکی با انتشار نامه ای مدعی شده اظهارات این بازیگر لطمه حیثیتی به تلاش‌گران شبانه‌روزی این عرصه وارد کرده و باعث تشویش اذهان عمومی و بد جلوه دادن زحمات شبانه روزی همه دست اندرکاران شده است. نمکی در ادعایی عجیب اعلام کرده «اینجانب بارها از جناب عالی درخواست کرده‌ام که در این موارد قبل از دعوت افراد و صحبت در مورد بیماری‌ها و نظام سلامت حداقل اسامی و صلاحیت افراد با این وزارتخانه مشورت شود. نمی‌دانم چه کسانی موثرند که شاهد تکرار این گونه پدیده‌های ناخوشایندیم و در این شرایط سخت به جای همراهی، سم پاشی و تخریب اذهان حاصل می‌شود و این تلاش بی‌وقفه در ایجاد آرامش روانی جامعه را به تشویش بدل می‌کنند.»

در ادامه هم با ادبیاتی ناخوش آیند که البته در میان مسوولان کشور مسبوق به سابقه است؛ اعلام کرده «یقینا گروهی خارج از اطلاع جناب عالی و مدیریت ارشد آن سازمان عمل می‌کنند که ضرورت دارد مورد توجه و برخورد قاطع قرار گیرند.»

ادبیات نادرست نمکی، مخاطب را به یاد کشور همسایه، دوست و برادر شوروی آن هم در میانه قرن نوزدهم می اندازد. در شرایط عادی اگر مدیر رسانه­ای با چنین اظهاراتی مواجهه شود، پاسخی قاطع و منطقی به فرد مورد نظر خواهد داد اما کارنامه صدا و سیما در چنین مواردی آنقدر مخدوش و پُر ایراد است که یک فرد مسوول می تواند با چنین ادبیاتی با وی صحبت کرده و زیر مجموعه او را تلویحا به همکاری با بیگانگان متهم کند.حرفی که امیرحسین رستمی در این برنامه زده، همانطور که خودش هم تاکید کرده چکیده‌ای از سوالات مردم ایران است. اگر یک مجری حرفه­ای در رسانه ای با اعتماد به نفس مخاطب او بود، این پرسش ها شکل دیگری پیدا می کرد و پس از پایان صحبت های این بازیگر، مجری اعلام می کرد امیدواریم مسوولان حرف های این هنرمند را بشنوند و نسبت به آن پاسخ بدهند اما صدا و سیما در مواجهه با این سوال ها، همان رفتاری را در پیش می گیرد که نسبت به اختتامیه جشنواره فیلم فجر در پیش گرفت و به قیمت از بین رفتن حیثیت رسانه ای خود، برنامه را قطع می­کند تا مبادا از جایی به او طعنه یا انتقادی وارد شود چرا که در کارنامه این سازمان، آنقدر گاف و ایراد فراوان است که باید نهایت احتیاط و دست به عصا بودن را در مقابل هر موضوعی که بوی چالش می دهد، در پیش بگیرد.

تصویری که چند روز قبل از رییس سازمان صدا و سیما منتشر شد و در آن علی عسگری با لباس گلادیاتورها به تصویر کشیده شده بود و تداعی کننده شخصیت دُن کیشوت است، حالا مصداق بهتری پیدا کرده است. در این تصویر علی عسگری با وجود دفع تیرهای مختلف از سوی دشمنان،حتی یک زخم هم بر روی چهره یا بدنش مشاهده نمی شود زیرا اساس وارد جنگ و گریز با کسی یا چیزی نشده است. او با زرهی که سر تا پای او را پوشانده و صرفا با اسب امکان حرکت و جابجایی را به سرباز می دهد، صرفا در موضع دفاع است و گهگاه سپر خود را بالا می آورد تا تیری بر آن بنشاند اما غافل از اینکه در عقبه دیگر چیزی برای دفاع باقی نمانده و اعتماد عمومی نسبت به این رسانه مخدوش شده که این مسئله البته خطرناک تر از تهدید چند شبکه غیر فارسی زبان برای یک رسانه عمومی است.

برچسب ها: صدا و سیما،علی عسگری،امیرحسین رستمی،دُن کیشوت،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس
نوشته قبلی

مستندسازی درباره کرونا هم وارد فاز پنهان کاری شد

نوشته‌ی بعدی

شورای مستند مرکز گسترش در خدمت دوست، آشنا و برادر

نوشته‌ی بعدی

شورای مستند مرکز گسترش در خدمت دوست، آشنا و برادر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

زندگی برادران خیامی مستند شد

۱۴۰۴-۰۳-۰۷

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس