جمعه, تیر ۱۳, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

شتابزدگی در فیلم آقاتختی

۱۳۹۷-۱۱-۱۲
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: در اولین روز جشنواره فیلم فجر، فیلم های سال دوم داشكده من ساخته رسول صدر عاملي و  غلامرضا تختي ساخته بهرام توكلي در سینمای مطبوعات به نمایش درآمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت،فيلم سال دوم دانشكده قطعا فيلمي بود كه رسول صدر عاملي بايد در همان دوران طلايي بعد از فيلم مهمش يعني من ترانه پانزده… مي ساخت كه ثابت كند فيلمساز مهمي نيست تا سالها در مجموعه  هيات داوران و هيات و انتخاب و نظر كرده  مسئولين سينمايي قرار نمي گرفت. این فیلم ساز با ساخت چندين فيلم در كارنامه اش كه به جز دو فيلم بقيه همه در جا زده و اين فيلم آخر كه نشان از بازنشستگي وي در فيلمسازي بود، تماشاگر را در اندر خم فيلمي معيوب و پر نقص قرار داده كه حتما اگر نام كارگردان ديگري در تيتراژ فيلم حك مي شد هرگز در باكس جشنواره قرار نمي گرفت، فيلمي كه هرگز شناختي از جامعه خود نداشته و به قدري ريتم فيلم كند و دكوپاژ ها مبتديانه و بدور از هر نوع سينما پيش مي رودكه اصلا نمي رود. بيننده را در انزواي مطلق نگه داشته و از همان ابتدا هم معلوم است كه فيلم هيچ اهميت و خواراكي ندارد و اصلا ايده ي فيلم اهميت ندارد.

فيلم بهرام توكلي، اما تريلري از زندگي پهلوان  تختي است كه  با تمامي قدرتهاي خوب در صحنه پردازي ها و قدرت نمايي هاي كارگردان و تيم تهيه، متاسفانه شتابزدگي عجيبي فيلم را آزار مي دهد. البته سكانس  كشتي تختي با كشتي گير آمريكايي در فينال المپيك مصداق بارزي از يكي از بهترين سكانسهاي سينمايي است كه تا كنون در اين سبک از فيلمها ديده ایم، سكانسي كه شلوغ نمي كند و كم پلان است اما  بيننده را به شدت به قهرمان نزديك مي كند. مسلما توكلي که در ساخت فيلمهايی با ريتم كُند در كارگرداني تبحر زيادي دارد كه متاسفانه در سينماي ايران فيلمساز ريتم كند درست و تخصصي كم هست و شايد اصلا كسي در اين نوع فضا سينماي ايران تا كنون كم يا به اشتباه ديده شده)منظور اينجا از ريتم كند، فيلمهايي است كه با تمپو  ظاهري كند است اما درونمايه عميقي دارد.فيلم تختي فيلم خوبي است اما قهرمان فيلم، آن تختي نيست كه عامه مردم مي شناسند. فيلم حتي تا به انزواي تختي پيش مي رود و مهمترين موضوع بعد از كارگرداني، بازي بد بازيگر آن است. صرفا شباهت و گريم مهم شده و بازي بسيار بد بازيگر اصلي و بازي خوب ديگر بازيگران به اين موضوع بيشتر دامن زده است. سكانس جر و جدل كشتي گيرها با تختي در رختكن، با مهندسی بسيار خوب دوربين و چينش بازيگران در يك پلان طولاني، خود سينماست و درجه يك!

برچسب ها: جشنواره فیلم فجر،فیلم تختی
نوشته قبلی

فیلم­هایی که با قهرمان مسئله دارند

نوشته‌ی بعدی

«شروع»، مشکل مهم فیلم‌های سینمای ایران

نوشته‌ی بعدی

«شروع»، مشکل مهم فیلم‌های سینمای ایران

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

غیبت قابل تامل فیلم‌سازان ارگانی در مراسم‌های این روزها

۱۴۰۴-۰۴-۱۱

پس از جنگ دوازده روزه صدا و سیما را کوچک و چابک کنید

۱۴۰۴-۰۴-۰۹

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس