یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی ویژه

بازی خوردن سینماگران ایرانی با «اطلاعات سوخته»

۱۳۹۷-۰۳-۲۰
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: انتشار فهرست دریافت کنندگان کمک های مالی از موسسه رسانه های تصویری در روزهای اخیر مورد توجه اهالی سینما و رسانه ها قرار گرفته و این فهرست با تحلیل های گوناگونی در رسانه ها منتشر شده اما انتشار این «اطلاعات سوخته»در شرایط امروز چه دردی از سینمای ایران را دوا می کند؟

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، در طول برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر هرگاه از ریز ارقام و هزینه های این رویداد سوال شد، دبیر آن اعلام کرد انتشار جزئیات بودجه این جشنواره منوط به نظر رییس سازمان سینمایی است! در چنین شرایطی میرکریمی به صورت تلویحی رقم حدودا پنج میلیاردی هزینه شده برای جشنواره فیلم فجر را زیر سوال برده و رقم واقعی را 21 میلیارد تومان ـ یعنی چهار برابر ـ اعلام می کند و البته داروغه زاده هم موضوع را «ادامه» نمی دهد. حالا تصور کنید شش سال بعد اطلاعاتی منتشر شود که در آن ریز هزینه های جشنواره جهانی اعلام شود یا رقم تازه ای برای جشنواره فجر عنوان شود. واقعا این اطلاعات چه دردی از سینمای ایران را دوا خواهد کرد؟! آیا جز این است که دریافت کنندگان این مبالغ در آن زمان احتمالا در «سنگر» دیگری مشغول خدمت رسانی هستند و پاسخ احتمالی آن ها دردی از سینمای ایران را دوا نخواهد کرد؟!

 

نکات جالب درباره ارقام منتشر شده

 

در فهرست پرداختی های صورت گرفته به فیلم سازان از سوی موسسه رسانه های تصویری به کمک هایی اشاره شده که در فاصله سال های 1388 تا 1395 صورت گرفته است. یعنی دورانی که محمدرضا عباسیان (۱۳۸۸–۱۳۹۲)، عباس اسداللهی (۱۳۹۲)، حسین مسافرآستانه (۱۳۹۲–۱۳۹۴) و مصطفی ابطحی (۱۳۹۴–۱۳۹۶ ) مسوولیت این موسسه را به عهده داشته اند. البته هیچ یک از مدیران هنوز نسبت به فهرست مذکور واکنشی نشان نداده اند اما باید مشخص شود سهم هر یک از این مدیران در پرداخت های مذکور چه میزان بوده، بر اساس چه کارشناسی و نظر چه شورایی مبالغ فوق پرداخت شده و این پرداخت ها چه بازدهی و آورده ای برای سینمای ایران داشته است؟

نکته قابل تامل درباره این فهرست، تکرار نام هایی است که در سال های اخیر در صدر دریافت کنندگان کمک های نهادهای دولتی و حاکمیتی بوده اند. به عبارت ساده در سینمای ایران گروه مشخصی این امکان را دارند که بدون شرکت در رقابتی برابر و آزاد، فیلم های نفروش بسازند و با فروختن آن به مراکز اینچنینی، مجددا فیلم های نفروش تولید کنند!

نکته قابل تامل حضور برخی فیلم های مستند در این فهرست و ارقام عجیب دریافتی توسط آن ها است. مثلا مستندهایی به نام «معنی زندگی از نگاه دکتر موحد» و « سخنرانی دکتر موحد درباره شمس و مولانا» مربوط به خانمی که همسر یکی از تهیه کنندگان سینمای ایران است، جمعا 110 میلیون تومان دریافتی داشته و یک مستند درباره علیرضا زرین دست 130 میلیون تومان از این موسسه دریافت کرده که خود جای تامل دارد!

برچسب ها: موسسه رسانه های تصویری،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس
نوشته قبلی

نسخه کارگردان پیشکسوت برای نهادی که مهم ترین وظیفه اش «برگزاری مراسم تشییع» است

نوشته‌ی بعدی

خاطره نگاری کارگردان کلاه پهلوی و کیف انگلیسی از «محمد علی فردین»

نوشته‌ی بعدی

خاطره نگاری کارگردان کلاه پهلوی و کیف انگلیسی از «محمد علی فردین»

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

آقای سازمان سینمایی! برنامه راهبردی‌اتان محرمانه شد؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۷

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس