سه شنبه, خرداد ۲۰, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی خبر

«امیر تتلو» ترانه کدام فیلم را اجرا خواهد کرد؟

۱۳۹۶-۰۸-۱۴
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: تا چند سال پیش «بازیگران»، «کارگردان» و «قصه» مهم‌ترین عامل موفقیت فیلم در گیشه بود اما حالا وضع فرق کرده و مشاوران تبلیغاتی فیلم‌ها روش‌های تازه و عجیبی را پیش پای سازندگان فیلم‌ها قرار می‌دهند.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، این روزها «خواننده همراه فیلم» به عنصر تبلیغاتی مهمی تبدیل شده است. در آستانه اکران هر فیلمی ناگهان خبر می‌رسد که خواننده‌ای قرار است برای فیلم بخواند. در ادامه هم آهنگ و کلیپی بی ربط ساخته می‌شود و همزمان با نمایش فیلم در شبکه‌های اجتماعی به نمایش درمی آید و در مواقعی هم خواننده مذکور سازندگان فیلم را همراهی کرده و در چند اکران خصوصی به افتخار آن فیلم روی صحنه می‌رود.

نکته مهمی که به ذهن می‌رسد این است که اگر حضور خواننده در یک فیلم اینقدر مهم است، چرا این موضوع نه در زمان ساخت بلکه در آستانه نمایش یک فیلم صورت می‌گیرد؟!

البته این روند از اکران فیلم «بیست و یک روز بعد» با ترانه «مهدی یراحی» آغاز شد و با حضور «حامد همایون» در فیلم «سارا و آیدا» ادامه یافت و حالا به یک الگوی ثابت تبدیل شده است.

نکته مهم این است که ترانه‌ها و خوانندگان این فیلم‌ها بر اساس چه معیاری انتخاب می‌شوند و مضمون ترانه‌های آن‌ها چه ربطی به فیلم‌ها دارد؟ مثلاً ترانه‌ای که «مسعود صادقلو» برای فیلم خفگی ساخته چه ارتباطی به این فیلم دارد؟ مگر نه اینکه ترانه مورد علاقه شخصیت مسعود ـ با بازی نوید محمد زاده ـ در این فیلم ترانه‌ای فرانسوی است؛ پس در این فیلم آهنگ صادقلو چه ربطی به مضمون فیلم دارد؟ یا اینکه اگر قرار است «سیروان خسروی» برای فیلم آذر بخواند، چرا این خواننده از ابتدا در روند ساخت فیلم قرار نگرفته تا بر اساس حس و حال فیلم اثر مناسبی بسازد؟

به نظر می‌رسد با ادامه این روند، در آینده‌ای نزدیک شاهد درج تصویر خوانندگان بر سردر سینماها در کنار تصویر بازیگران فیلم خواهیم بود. شاید هم این استفاده از خوانندگان آنقدر بازار آن‌ها را داغ کند که روزی خواننده‌ای مانند «امیر تتلو» برای فیلم‌های روشنفکری سینمای ایران ترانه اجرا کند بلکه در این بازار بی ایده و گرفتار ایده‌های تکراری و نخ نما شده تبلیغاتی، این شیوه‌های عجیب چند ریال بیشتر نصیب سازندگان آثار اغلب متوسط سینمای ایران کند.

برچسب ها: امیر تتلو،سیروان خسروی،سینماپلاس،سینمامثبت، خواننده های فیلم های سینمایی،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس،
نوشته قبلی

مهم‌ترین تغییر جشنواره فیلم فجر امسال چیست؟/داروغه زاده چند سال دبیر فجر خواهد بود؟

نوشته‌ی بعدی

چرا پای ثابت هیات های انتخاب و داوری، جشنواره فیلم فجر را جدی نمی‌گیرد؟

نوشته‌ی بعدی

چرا پای ثابت هیات های انتخاب و داوری، جشنواره فیلم فجر را جدی نمی‌گیرد؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

آقای سازمان سینمایی! برنامه راهبردی‌اتان محرمانه شد؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۷

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس