جمعه, تیر ۱۳, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

تهدید کسب و کارهای کوچک از سوی «بانک پاسارگاد»

۱۳۹۵-۱۰-۳۰
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: انتشار خبر واگذاری فروش بلیت فیلم‌های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به یک بانک خصوصی شائبه‌ها و سؤال‌های فراوانی را برای رسانه‌ها به وجود آورده است.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، نهادهای اقتصادی همچون بانک‌ها و مؤسسات اقتصادی به عنوان امین و نماینده مردم مسوولیت دارند تا با جذب درآمدهای مردمی و سرمایه گذاری آن در بخش‌های مختلف اقتصادی، بر دارایی‌ها و سود خود افزوده و برای مشتریان «ارزش افزوده» ایجاد کنند. حضور چنین موسسه‌هایی در عرصه‌های فرهنگی اغلب با عنوان «مسوولیت اجتماعی» توجیه می‌شود. حضور در این زمینه نیز باعث افزایش اعتبار برند این موسسه‌ها و جذب بیشتر مشتریان مردمی می‌شود.

در چند سال اخیر «بانک پاسارگاد» با ورود به عرصه فیلم سازی تجربه‌های متنوعی را ثبت کرده که صرفاً یکی از آن‌ها با اصغر فرهادی به نتیجه مثبت رسیده و تعداد بالایی از آن‌ها آثار کم کیفیت و بی اقبالی بوده‌اند. آثاری که مراحل مختلف تصویب تا ساخت آن نیز هیچ گاه به شکل واضح روشن نشده و گاه افرادی که در شورای فرهنگی این بانک مسوول تصویب این آثار بوده‌اند، خود در تولید آثار نیز حضور داشته‌اند! این رویه برخلاف حضور موفق این بانک در عرصه کتاب و نشر است که به تولید آثاری همچون «شاهنامه طهماسبی» به عنوان اقدامی ارزشمند مورد تقدیر اهالی فرهنگ و هنر قرار گرفته است.

حالا در چنین شرایطی ورود این نهاد اقتصادی به عرصه‌ای که سال‌هاست متولی مشخصی دارد چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟ آیا سود «بلیت فروشی» در جشنواره فجر آن قدر زیاد است که این بانک وارد این عرصه شود؟ آیا بانک پاسارگاد در عرصه‌های اقتصادی دیگر همچون: پتروشیمی، نفت و گاز، انرژی‌های خورشیدی و… امکان ظهور و بروز توانایی‌هایش را ندارد که حالا وارد عرصه محدود سینما شود؟ چرا این بانک سرمایه و انرژی خود را در بخش «سالن سازی» صرف نمی‌کند که نیاز اصلی سینمای ایران است و اتفاقاً می‌تواند با طراحی دقیق «پُر سود» هم شود؟

عرصه‌ای که هم اکنون بانک پاسارگاد قصد ورود به آن را دارد، کسب و کار کوچکی است که سال‌ها عده‌ای برای آن زحمت کشیده‌اند و حالا اگر قرار باشد نهادی اقتصادی و قوی، به جای بازی در زمین‌های بزرگ وارد این زمین محدود و آسیب پذیر شود و اینگونه کسب و کارهای کوچک را مورد تهدید قرار دهد، قطعاً «آسیب دیدن برند» این نهاد اقتصادی را به دنبال خواهد داشت. امید است مسوولان اصلی این نهاد اقتصادی با درک و تحلیل درست شرایط، به جای ورود به چنین عرصه‌هایی، به سراغ فعالیت اصلی خود بروند و اینگونه به تهدیدی برای بخش خصوصی سینما تبدیل نشوند.

 

 

برچسب ها: بانک پاسارگاد،فیلم های ساخته شده توسط بانک پاسارگاد،جدایی نادر از سیمین،خرید بلیت های جشنواره فیلم فجر،سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس،plus
نوشته قبلی

فیلم‌هایی که روی دست سینمای ایران مانده‌اند

نوشته‌ی بعدی

صدا و سیما برای نمایندگان «دوره آموزشی» برگزار کند

نوشته‌ی بعدی

صدا و سیما برای نمایندگان «دوره آموزشی» برگزار کند

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

غیبت قابل تامل فیلم‌سازان ارگانی در مراسم‌های این روزها

۱۴۰۴-۰۴-۱۱

پس از جنگ دوازده روزه صدا و سیما را کوچک و چابک کنید

۱۴۰۴-۰۴-۰۹

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس