شنبه, اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی خبر

چرا «فیل» ایوبی هوای آرژانتین کرد؟

۱۳۹۵-۰۲-۳۱
Reading Time: 2 mins read
0

چرا «فیل» ایوبی هوای آرژانتین کرد؟

 

سینما مثبت: حجت الله ایوبی رییس ناموفق و پُرحاشیه سازمان سینمایی در دولت تدبیر و امید، در آخرین سال حضور در مسوولیت خود، به سراغ فرمولی تکراری برای تثبیت جایگاه مدیریتی خود در سینمای ایران رفته است.

 

 

shortfilm-95231.gif

نمایی از فیلم کوتاه «کشاورز و رباب» یکی از فیلم های موفق این عرصه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، ایوبی را می‌توان پُر اشتباه‌ترین و پُرچالش ترین مسوول در وزارت ارشاد دولت تدبیر و امید دانست. او که در ابتدای مسوولیت خود، «تئاتری» ها را به سازمان سینمایی آورد و با این توجیه به آن‌ها مسوولیت داد که «این افراد منافعی در سینما ندارند و پس از پایان مسوولیت، به حوزه تئاتر برمی گردند و همین مسئله باعث می‌شود برای مدیریت سینما مشکلی نداشته باشند» اما اندکی بعد با سهیم کردن گروه‌های اندک مدعی قدرت در مدیریت سینما و سپس سپردن جشنواره‌های میلیاردی به آن‌ها، ایده اولیه خود را نقص کرد. در سال‌های اخیر مشکلات سینماگران تداوم داشته و حتی مسئله بیمه آن‌ها حل نشده اما یک میلیارد تومان هزینه نوسازی خانه سینما شده و چندین میلیارد تومان از منابع اندک سینما، به عده‌ای محدود از سینماگران تعلق گرفته تا جشنواره‌های پُر هزینه و بی فایده برگزار کنند. علمکرد ایوبی در صدور مجوز برای برخی فیلم‌های خاص نیز مورد اعتراض حتی وزیر ارشاد قرار گرفته و حالا بعید است حتی در صورتی که این دولت برای چهار سال دیگر سر کار باشد، ایوبی رییس سازمان سینمایی باشد.

 

ایوبی به دنبال راه نجات

 

در چنین شرایطی یکی از فرمول‌های امتحان پس داده برای نجات و حفظ موقعیت، «روی آوردن به جوانان» است. موضوعی که چندی پیش باعث شد ایوبی در جشن «انجمن سینمای جوانان ایران» که دفتر آن در میدان آرژانتین است، اعلام کند رقم قابل قبولی را برای حمایت از تولید 250 تا 300 فیلم کوتاه حرفه‌ای در نظر گرفته و بودجه آن را نیز تضمین کرده است. ایوبی ابراز امیدواری کرده امسال تولید حداقل 300 فیلم را به دفترهای شهرستان‌ها واگذار کند.

البته این مدیر سینمایی درخصوص ساز و کار تأمین و اختصاص بودجه مذکور آن هم در شرایطی که سینمای ایران با کمبود نقدینگی مواجه است بیان نکرده و صرفاً با جملاتی کلی، از فیلم‌سازان کوتاه خواسته در تولیداتشان “فیلم‌هایی با مضامین خوب که دنیا تشنه آن است” تولید کنند. توضیح کلی‌تر جایی است که ایوبی اعلام کرده به عنوان حمایت ویژه سازمان سینمایی، تا پایان سال فیلم‌هایی که با مضمون مقاومت و شهدای حرم تولید شوند، همچنین فیلم‌هایی که با مضمون دیدار شمس و مولانا یا داستان‌های مثنوی تولید شوند، در مرحله پس از تولید از حمایت ویژه‌ای برخوردار خواهند شد! این عبارت‌های کلی نشان می‌دهد وعده داده‌ شده تا چه اندازه عمیق است! واقعاً اگر قرار باشد فیلمی با مضمون دیدار شمس و مولانا مورد حمایت قرار گیرد، چرا نباید از فیلمی درباره ملاقات فردوسی با سلطان محمود غزنوی حمایت شود؟ یا چرا نباید فیلم‌هایی با مضمون دیدار لیلی و مجنون مورد حمایت واقع شود؟

ساخت 300 فیلم کوتاه یعنی اینکه روزی یک پروژه کوتاه باید کلید بخورد. موضوعی که این روزها از حال و روز سینمای ایران استنباط نمی‌شود و می‌توان آن را در کنار دیگر وعده‌های تخیلی ایوبی همچون: ساخت فیلم توسط تقوای و فرمان آرا دسته بندی کرد.

 

نوشته قبلی

ایوبی «چابک سازی سینما» را دوست ندارد

نوشته‌ی بعدی

برنده مسابقه آواز شبکه ماهواره‌ای در صدا و سیما

نوشته‌ی بعدی

برنده مسابقه آواز شبکه ماهواره‌ای در صدا و سیما

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

روز معلم و یادی از معلم‌های مجازی

۱۴۰۴-۰۲-۱۷

خبر رسانی‌های کم ارزش در سازمان سینمایی

۱۴۰۴-۰۲-۱۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس