دوشنبه, خرداد ۱۲, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی جشنواره فیلم فجر

بین الملل فجر کلاغ را جای طوطی رنگ و عرضه می کند

۱۳۹۵-۰۲-۱۳
Reading Time: 3 mins read
0

بین الملل فجر کلاغ را جای طوطی رنگ و عرضه می کند

 

سینما مثبت: مسوولان بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر پس از پایان این رویداد، با فعالیت سنگین رسانه‌ای تلاش می‌کنند این دورهمی چند روزه را در زمره معتبر‌ترین جشنواره‌های جهانی فیلم رده بندی کرده و خود را برای برگزاری دور بعدی این رویداد آماده کنند. اما یک بررسی ساده نشان می‌دهد این جشنواره از رویدادی واقعی در حوزه بین الملل فیلم کیلومتر‌ها فاصله دارد.

 

 

جشنواره جهانی فیلم فجر،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس،plus،حواشی جشنواره جهانی فیلم فجر،تولید مشترک در سینمای ایران

نمایی از فیلم ال کلاسیکو/ ساخته فیلم ساز عراقی

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، این روز‌ها مسوولان این رویداد با توسل به استقبال از برخی نمایش‌های جشنواره و پُر شدن سالن‌های ۱۲۰ نفره این پردیس، مدح و تحسین چند چهره کم اعتبار خارجی، تعمیم دادن استقبال از چند ورک شاپ به تمامی برنامه‌های جنبی و… تلاش می‌کنند خودشان به خودشان برای برگزاری این جشنواره نمره قبولی داده و از هم اکنون برای سال آینده، جشنواره‌ای پُر هزینه‌تر را تدارک ببینند. یکی از ایده‌های «رضا می‌رکریمی» برای سال آینده این جشنواره که در گفت‌و‌گو با روزنامه سینما به آن اشاره کرد، اعزام افرادی به جشنواره‌های مختلف در دنیا برای رصد و شناسایی فیلم‌های خارجی است که در کنار هزینه سنگینی که بر دوش سینمای ایران می‌گذارد، می‌تواند زمینه اشتغال زایی و سفر سیاحتی عده‌ای از دوستان و یاران نزدیک را نیز فراهم کند. اما مسوولان جشنواره از این مسئله غافل هستند که توفیق رویدادهایی اینچنینی در دنیا، حاصل وجود ساز و کار درست است و تا زمانی که سینمای یک کشور استاندارد‌ها و چهارچوب‌های درست را نداشته باشد، تمامی فعالیت‌هایی از این دست بی‌فایده است و کمکی به اعتبار یک جشنواره نمی‌کند.

 

تولید مشترک کجای سینمای ایران قرار دارد؟

 

یکی از مهم‌ترین فواید برگزاری جشنواره فیلم فجر، آشنا شدن اندک مخاطبان این رویداد با قواعد حاکم بر تولید و عرضه فیلم در جهان است. در این جشنواره آثار مختلفی نمایش داده شد که به واسطه «تولید مشترک بودن» توانسته بودند در زمینه عرضه بین المللی حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند. مثلا از کشوری مانند عراق که درگیر بحران داعش و نیز ناامنی داخلی است فیلم «ال کلاسیکو» نمایش داده شد که محصول مشترک نروژ و عراق بود. «کوه‌ها از هم جدا می‌شوند» به صورت مشترک توسط چین، فرانسه و ژاپن ساخته شده بود. فیلم ترکیه‌ای «جنون» با مشارکت سه کشور ترکیه، فرانسه و قطر مقابل دوربین رفته بود. وضعیت سینمای اتیوپی نیز از سینمای ایران در این جشنواره بهتر بود زیرا فیلم «بره» از این کشور محصول مشترک

نروژ، قطر، آلمان، اتیوپی و فرانسه بود. کشوری مانند افغانستان نیز با فیلمی در این جشنواره حضور داشت که محصول مشترک استرالیا و افغانستان بود.

فیلم‌های دیگر حاضر در این رویداد نیز هر یک با مشارکت کشورهای دیگر تولید شده بود و این اتفاق در حالی رخ داد که در جشنواره مثلا جهانی فیلم فجر! حتی یک فیلم تولید مشترک ایرانی حضور نداشت.

امید است مسوولان این رویداد و سازمان سینمایی، به جای تمرکز بر تولید طرح‌های اشتغال زا برای خود و یاران، سعی کنند الگویی واقعی از یک سینمای معمول را طراحی و بر اساس آن حرکت نمایند. الگویی که لازم نیست حتما فرانسوی باشد و در کشورهای دوست و برادری مانند افغانستان و عراق نیز در حال تجربه است.تا زمانی که این قاعده مهم در فیلم فجر رعایت نشود، برگزاری هر نوع جشنواره و برنامه حکم ضرب المثل معروف «رنگ کردن کلاغ جای طوطی» را دارد و به همین دلیل نمی تواند رویدادی اصیل تلقی شود.

 

نوشته قبلی

آقا مجیدی، مردی برای تمام فصول؛ حاتمی کیا فقط برای برخی فصول!

نوشته‌ی بعدی

کیهان مُچ بخش بین الملل فیلم فجر را گرفت

نوشته‌ی بعدی

کیهان مُچ بخش بین الملل فیلم فجر را گرفت

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

زندگی برادران خیامی مستند شد

۱۴۰۴-۰۳-۰۷

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس