دوشنبه, خرداد ۱۹, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی تلویزیون

آژیر قرمز برای خندوانه؛مواظب جیبتان باشید!

۱۳۹۴-۰۵-۰۵
Reading Time: 3 mins read
0

 

نگاه منتقدانه «علی احسانی» به برنامه طنز رامبد جوان

 

آژیر قرمز برای خندوانه؛ مواظب جیبتان باشید!

 

سینما مثبت:در شرایطی که بخش‌های مختلف صدا و سیما با مشکلات مالی شدید مواجه هستند، به کارگیری برخی شیوه‌های ابتکاری از سوی برنامه سازان باعث شده تا اندک درآمدی برای این سازمان فراهم شود اما شیوه‌های نامناسب کسب درآمد سبب اعتراض‌های فراوان شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، «علی احسانی» یکی از منتقدان و نویسندگان شناخته شده حوزه تلویزیون و سینما، با نگارش مطلبی اختصاصی برای سینمامثبت، به سراغ مسابقه تلفنی خنداونه به سراغ این مسئله رفته است. متن یادداشت وی پیش روی شما است.

 

خندوانه،رامبد جوان، شبکه نسیم،مسابقه تلفنی، مسابقه تلفنی خنداونه،سینماپلاس،سینما مثبت،tvplus،تی وی پلاس،پلاس

 

 

 

پیامک بزن تا نقره داغ شوی

از قدیم و ندیم گفته‌اند: «خنده بر هر درد بی درمان دواست». اما اگر عده ای رند این خنده را به زهرخند بدل کنند آنگاه باید کمی با تأمل به رخدادهای پیرامون که بیشتر چالش‌های آن به قضایا اسکناسی –مالی مرتبط است واقع بینانه نگریست.

 

بحران مالی بر سر سازمان فخیمه صدا و سیما سایه سنگین افکنده است. برنامه‌ها بزور جذب اسپانسر و حامی مالی به غلتک می افتند. از زمانی که مدیر پیشین صدا و سیما بر طبل راه اندازی شبکه‌های بیخود و بی جهتی کوبید و بریز و بپاش های بی حساب و کتاب را چاشنی پروسه تولید کرد و افزایش دستمزدهای غیر منطقی عوامل به آفت تولید بدل شد، بحران مالی مانند دملی اکنون به یک کسالت غیر قابل درمان بدل شده که هیچ داروی به آن افاقه نمی‌کند.

در این بین برنامه پرمخاطبی چون «خندوانه» در سری دوم تولید خود تاکنون چند حامی مالی به حیات آن مدد رسانده است. اما این حامیان مالی با ترفندهای زیرکانه ای از جیب ملت سرمایه‌های خود را غنی می‌کنند. حامی تازه «خندوانه» که یک شرکت خدماتی پیامکی است با اهرم مسابقه پیامکی مخاطبان این برنامه را در دامی گیر می‌اندازد که خارج شدن از این دام به مدد کرام الکاتبین نیاز دارد.

 

شرکت نکنید تا پشیمان نشوید

شما کافی است در یک از نظر سنجی‌ها یا مسابقه پیامکی برنامه ابراز عقیده بفرمایید. ازصبح روز بعد انبوه پیامک‌های هزینه بر با مبلغ 150 تومان در شمایل خبر، سلام و چاق سلامتی مجری برنامه، مهمان بعدی برنامه برای شما ارسال می‌شود، بدون این که شما رغبت به زیارت آن داشته باشید. برای خروج از این تله پیامکی، برای مخاطب فلک زده کلید واژه –خندوانه OFF– تعبیه شده است که شما چه با حروف کوچ و چه با حروف بزرگ این واژه را ارسال کنید، شرکت رند مورد نظر پیامک می‌فرستد: خندوانه ای عزیز کلید واژه ارسالی صحیح نیست…؟

 

بدین ترتیب مشترک مورد نظر در دامی گرفتار می‌شود که هر روز بطور متوسط 5 پیامک دریافتی به هزینه 150 تومان بر روی قبض موبایلش کنتور می‌اندازد. تصور بفرمایید روزانه یک میلیون نفر در این گرداب پیامکی حامی برنامه «خندوانه» گرفتار شوند با یک جمع و ضرب و می‌توان به مبلغی که در جیب حامیان برنامه سرریز می‌شود پی برد.

 

از آن سو برای خالی نبودن عریضه یک خط تلفن برای پشتیبانی پیامکی تعبیه شده است که از ساعت 9 صبح تا 5 بعد ازظهر اشغال است و بعد از ساعت کاری هم با یک پیغام ضبط شده، مخاطبان برنامه «خندوانه» نقره داغ می‌شوند.

باید از مدیران و برنامه سازان سازمان فخیمه و همیشه مدعی صدا و سیما پرسید آیا درست است از اعتماد و حسن نظر مخاطبان جعبه جادو به این سیاق ناجوانمردانه بهره برداری کرد، این حامیان مالی در چه پروسه ای و با چه پیشینه ای به برنامه‌ها سنجاق می‌شوند؟ آیا درست است از جیب مردم به این سیاق برای تولید برنامه سرمایه جمع و جور کرد؟

 

نوشته قبلی

آقای ایوبی! سواری پیشکش

نوشته‌ی بعدی

بادیگارد، حاتمی کیا و توافق هسته ای

نوشته‌ی بعدی

بادیگارد، حاتمی کیا و توافق هسته ای

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

آقای سازمان سینمایی! برنامه راهبردی‌اتان محرمانه شد؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۷

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس