شنبه, تیر ۱۴, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی گزارش

نمایش فیلم «زیرزمینی» پرستویی

۱۳۹۳-۰۶-۲۶
Reading Time: 3 mins read
0
پرستویی: دیده ای که نسل جوان در سال‌های اخیر چه در سینما و فیلمسازی و چه در جامعه چقدر تاثیرگذار بوده‌اند. به عنوان مثال دیده‌اید که حضور یا عدم حضورشان شان در انتخابات چقدر تاثیرگذار بوده است
 
گزارش سینماپلاس از چند اظهار نظر جالب بازیگر مطرح سینمای ایران
 
نمایش فیلم «زیرزمینی» پرستویی در خانه هنرمندان
 
سینماپلاس: سینمای زیرزمینی پدیده ای است که در چند سال اخیر با تولید آثاری همچون: کسی از گربه های ایرانی خبر ندارد (بهمن قبادی)، آبادان (مانی حقیقی)، این رویا نیست (محمود غفاری) شکل گرفته و فیلم سازان زیادی را ترغیب کرده تا به دور از دردسرهای رایج فیلم سازی در چهارچوب قواعد دولتی، به سراغ ساخت چنین آثاری رفته و فیلم های خود را نیز به جشنواره های خارجی عرضه کنند. 
 
به گزارش وب سایت خبری ـ تحلیلی سینماپلاس، فیلم «شب، بیرون» ساخته کاوه سجادی حسینی که در شصت و چهارمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درآمده، به گفته پرویز پرستویی تهیه کننده آن یکی از این فیلم های زیرزمینی است و پرستویی با حضور در آن، اولین فیلم زیرزمینی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.  
 

000_6862.jpg

 
 
حیف بود زحمات هدر برود 
پرستویی در این نشست درباره چگونگی همراهی با این پروژه گفت: این فیلم کاملا مستقل و با هزینه خود آقای سجادی و همسرشان خانم گلستانی و بقیه دوستانی که کمک کردند ساخته شد؛ دوستانی که بدون اینکه دستمزدی بگیرند با این پروژه همراه شدند. متاسفانه اینگونه فیلم‌ها در دولت قبلی مورد بی‌مهری قرار گرفتند و حمایتی از آنها نشد، چه به لحاظ امکانات و چه مجوز. من شاهد بودم که این فیلم تقریبا به صورت زیرزمینی ساخته شد و حیف بود که زحمات آنها هدر برود. 
 
فیلم های زیر زمینی، نسل نو سینمای ایران محسوب می شوند
در این جلسه «مانی باغبانی» که به عنوان منتقد در جلسه حضور داشته، تاکید می کند:‌ اینگونه فیلم‌ها که بنا به شرایط بدون مجوز یا به صورت زیرزمینی ساخته می‌شوند و بعد یا پروانه نمایش می‌گیرند و یا نمی‌گیرند،‌ به عقیده من فیلم‌های نسل نوی سینمای ایران محسوب می‌شوند. به این فیلم‌ها موج نو نمی‌گویم چون متعلق به نسلی هستند که کاملا متفاوت‌اند با قبل. این قبل هم سینمای قبل خودشان را شامل می‌شود و هم خانواده و جامعه قبل خودشان را. مدل طرز فکر این سینما با مدل‌های دیگر فرق می‌کند و اساسا چیزی که باعث می‌شود این سینما به وجود بیاید نوعی لجبازی است. این لجبازی گاهی به نفع فیلم‌هاست و گاهی به ضرر فیلم‌ها. 
 
عدم کشف توانایی های پرستویی توسط کارگردان های سینما
پرویز پرستویی هم با بیان اینکه بعد از 45 سال تجربه بازیگری همچنان عطش تجربه کردن دارم، گفت: احساس می‌کنم لذتی که در کار کردن با این نسل می‌برم شاید در کارکردن با نسل‌های پیشتر نمی‌برم. شما دیده‌اید که نسل جوان در سال‌های اخیر چه در سینما و فیلمسازی و چه در جامعه چقدر تاثیرگذار بوده‌اند. به عنوان مثال دیده‌اید که حضور یا عدم حضورشان شان در انتخابات چقدر تاثیرگذار بوده است. برای همین احساس کردم که نسل جدید خیلی پویاتر و بروزتر حرکت می‌کنند. خود من آن حسی را که باید از نسل خودم بگیرم دیگر نمی‌گیرم. نسل جوان خیلی با محتوا حرکت می‌کند و کارهایشان هم به لحاظ تکنیکی پیشرو است. احساس می‌کنم کارگردانان بزرگ سینمای ایران هنوز به عمق بازیگری من نرسیده‌اند. هنوز چیزهایی در خودم می‌بینم که می‌توانم تلاشی برای خلق یک نقش متفاوت داشته باشم، ولی در کدام قصه و کدام جریان فیلمسازی؟  فکر می‌کنم در این زمینه جوان‌ها حداقل برای من مفیدتر باشند.
 
نوشته قبلی

تلویزیون ارتباط با مخاطب را «کات» کرد

نوشته‌ی بعدی

فنائیان برای دوره بیکاری شبکه سه را رزرو کرد

نوشته‌ی بعدی

فنائیان برای دوره بیکاری شبکه سه را رزرو کرد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

غیبت قابل تامل فیلم‌سازان ارگانی در مراسم‌های این روزها

۱۴۰۴-۰۴-۱۱

پس از جنگ دوازده روزه صدا و سیما را کوچک و چابک کنید

۱۴۰۴-۰۴-۰۹

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس