پنجشنبه, آذر ۶, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی گزارش

جشنواره سینما حقیقت و خطر چاق و چله شدن

۱۴۰۴-۰۹-۰۶
Reading Time: 2 mins read
0

سینما مثبت:با گذشت بیش از یک دهه از برگزاری اولین جشنواره‌های سینمایی در پردیس چارسو، حالا با رونق اقتصادی این محل تجاری، شرایط حاد اقتصادی سبب شده تا هزینه‌های برگزاری جشنواره در این محل آنقدر زیاد شود که جشنواره‌های سینمایی به سالن‌های پرت و دور افتاده‌ای مانند ایران مال و پردیس ملت کوچ کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری_تحلیلی سینمامثبت،زمانی که جشنواره جهانی فیلم فجر در پردیس چارسو برگزار شد،این مکان فضایی متروک بود که در مقابل علاالدین و بازار موبایل حرفی برای گفتن نداشت اما برگزاری جشنواره‌های متعدد سینمایی آن را پُر رونق کرد.البته که باید از ابتدا قراردادی طولانی مدت برای این حضور نوشته می‌شد تا به محض عبور خَر  چارسو از پُل، محدودیت برای جشنواره‌ها ایجاد نکند اما حالا این مساله سبب شده تا رویدادی مانند سینما حقیقت که به واسطه برگزاری در مرکز شهر امکان دسترسی خیلی خوبی برای علاقه‌مندان ایجاد می‌کرد؛ به یکی از پرت‌ترین و سخت‌دسترس ترین پردیس‌های سینمایی کوچ کند.مکانی به نام پردیس ملت که معماری عجیب و غریب آن با پردیس سینمایی هماهنگی ندارد و بیشتر تداعی کننده زندانی امنیتی است! دسترسی به این پردیس در طول روز هم می‌تواند سوژه مستندی باشد که در صورت ساخت، سازنده‌اش متهم به سیاه نمایی خواهد شد.کافی است در فاصله ساعت ۱۵ الی ۲۰ فردی بخواهد با استفاده از اتوبوس خود را به پردیس ملت برساند تا شاهد تصاویری شنیع و تلخ و سیاه نما از تقلای مردم برای سوار شدن در اتوبوس باشد و اگر در فضای دایره‌ای شکل میانه اتوبوس ایستاده باشد حتما شاهد فریادهای گوشخراشی خواهد بود که افراد از مسافران می‌خواهند تا بیش از حد به آن‌ها فشار نیاورند زیرا در برخی مناطق خاص بدن خود «پروتز» دارند و این فشارها ممکن است سلامت آن‌ها را به خطر بیندازد! به گفته فردی طناز، اگر شهروندان تصاویری از نحوه سوار و پیاده شدن به این اتوبوس‌ها از خود تهیه کنند؛ می‌توانند از سازمان ملل اقامت بگیرند!

در چنین شرایطی جشنواره حقیقت به جای آنکه بازتعریفی از فعالیت‌های خود ارائه کند تا در فضایی نزدیک به دانشگاه‌ها – مثلا سینما فلسطین یا حتی دانشگاه تهران- برگزار شود؛ با دست فرمان قدیم در حال برگزاری جشنواره‌ای چاق و چله است.برگزاری کارگاه‌های متعدد و ایجاد بخش‌های جنبی کم فایده نیاز این جشنواره به ساختاری پُرطمطراق و بزرگ را بیش از پیش ایجاد می‌کند و همین مساله مشکلات فراوانی برای جشنواره ایجاد خواهد کرد. مثلا نمایش ۱۲ مستند خارجی در بخش پرتره چه ضرورتی دارد؟ آیا سازندگان این آثار میهمان جشنواره خواهند بود و فرصت گپ و گفت با علاقه‌مندان ایجاد خواهد شد؟آیا این مستندها قابل عرضه در پلتفرم‌ها نیست؟ آیا نمی‌توان این آثار را در طول سال در قالب برنامه سینماتک نمایش داد؟

حالا آلودگی هوای تهران را هم به این مساله اضافه کنید تا دریابید حضور در جشنواره حقیقت تا چه اندازه می‌تواند اتفاق سخت و عجیبی برای مخاطبان سینمای مستند باشد؟

سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه‌های افراد،سازمان‌ها و نهادهایی است که نام آن‌ها در این مطلب آمده  است.

برچسب ها: بخش‌های جنبی جشنواره سینما حقیقتجشنواره سینما حقیقت
نوشته قبلی

برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر با استانداردهای برره

نوشته‌ی بعدی

از جشن هنر شیراز تا جشنواره جهانی فیلم فجر

نوشته‌ی بعدی

از جشن هنر شیراز تا جشنواره جهانی فیلم فجر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

19

از جشن هنر شیراز تا جشنواره جهانی فیلم فجر

۱۴۰۴-۰۹-۰۶

جشنواره سینما حقیقت و خطر چاق و چله شدن

۱۴۰۴-۰۹-۰۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس