جمعه, مهر ۱۱, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی خبر

واکنش نه چندان مثبت سینمای ایران به پیچینگ فارابی

۱۴۰۴-۰۷-۰۱
Reading Time: 2 mins read
0

سینما مثبت: تلاش‌های بنیاد سینمایی فارابی برای اصلاح ساختار تولید و ایجاد فضایی شفاف در تخصیص امکانات، با واکنش مثبتی از سوی اهالی سینمای ایران مواجه نشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری_تحلیلی سینمامثبت،بنیاد سینمایی فارابی در تابستان امسال تلاش کرد تا با برگزاری جلسات موسوم به پیچینگ برای تولید آثار سینمایی با موضوع جنگ دوازده روزه و همچنین دیگر آثار خود، از روند غیرشفاف و سلیقگی همیشگی برای تولید آثار و اختصاص بودجه به تولیدات سینمایی فاصله بگیرد اما برخلاف انتظار از این حرکت فارابی استقبال چندانی نشد و حتی برخی داوران حاضر در این رویداد اعلام کردند که به نظرشان این اتفاق متناسب با شرایط امروز نیست و ایده‌ای دهه شصتی است و آن‌ها نظر مخالف خود را نیز به مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرده‌اند!

نکته دیگر درخصوص این ساز و کار حضور افرادی به عنوان داور در جلسات این شورا بود.شنیده می‌شود بنیاد سینمایی فارابی با افراد مختلفی برای حضور در این جلسات تماس گرفته و سینماگران مختلفی بنا به دلایل شخصی از پذیرش مسوولیت داوری پیچینگ خودداری نموده‌اند. ترکیب افراد حاضر در این شورا نیز ترکیبی از مدیران این بنیاد و سینماگرانی است که اغلب سابقه همکاری با بنیاد سینمایی فارابی را داشته‌اند.حالا این سوال مطرح است که آیا سینماگران حاضر در این رویداد که شش اثر را برای تولید توسط فارابی انتخاب کرده‌اند حاضر به تضمین کیفیت این آثار هستند و آیا أساسا مسوولیتی نسبت به این آثار دارند؟سهم این سینماگران در انتخاب این آثار چقدر بوده و سهم مدیران فارابی چقدر؟ آیا در رای گیری هر دو اینها قدرت مشابهی داشته‌اند؟

در خبر اعلام شده از سوی بنیاد سینمایی فارابی این مطلب بیان شده که پس از بررسی فهرست عوامل پشت و مقابل دوربین، جدول برآورد هزینه‌ها، جدول زمان‌بندی تولید و دیگر شرکای سرمایه‌گذار در هر اثر و سایر موارد مورد نیاز، متناسب با منابع خود، این بنیاد نسبت به مشارکت در تعدادی از آثار معرفی شده اقدام می‌کند.

طبق گفت و گوهای سینما مثبت با برخی افراد حاضر در این جلسات، در زمان سی دقیقه‌ای اختصاص یافته به هر اثر امکان طرح مطالبی مانند جدول برآورد و فهرست عوامل وجود نداشته و عملا مباحث مطرح شده صرفا درخصوص محتواهای فیلم‌نامه‌ها بوده است. با توجه به ضبط تصویری جلسات فارابی می‌تواند با انتشار فیلم آثار برگزیده به این ابهام پاسخ دهد که آیا این جلسات معطوف به تولید و فروش و پخش اثر نیز بوده یا صرفا در محدوده فیلم‌نامه متوقف شده است.

نکته پایانی و قابل تامل این است که اگر قرار است مسوولیت فارابی در حوزه محدود به همین شش فیلم باشد، آیا نیازی به ساختار عریض و طویل این مجموعه به شکل فعلی هست؟ آیا نمی‌توان این مجموعه را چابک‌تر و کوچک‌تر اداره کرد و در عوض هر سال با تشکیل همین جلسات پیچینگ، درخصوص سرنوشت آثار تولیدی با نیروی انسانی کمتری تصمیم گیری کرد؟

سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه‌های افراد،سازمان‌ها و نهادهایی است که نام آن‌ها در این مطلب آمده  است.

برچسب ها: بنیاد سینمایی فارابیپیچیگ فارابی
نوشته قبلی

محدودیت‌های شدید برای فعالیت خبرنگاران صدا و سیما

نوشته‌ی بعدی

سرنوشت بنز ایرانی، از تاکسی تهران تا تاکسی اینترنتی

نوشته‌ی بعدی

سرنوشت بنز ایرانی، از تاکسی تهران تا تاکسی اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

19

رفتار عجیب و متناقض دیگری از وزیر ارشاد

۱۴۰۴-۰۷-۰۹

گیرپاژ در سازمان سینمایی،بهزادیان به جای زندی

۱۴۰۴-۰۷-۰۷

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس