یکشنبه, اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی خبر

پایان هجران مستند در دایره بسته جشنواره‌ها

۱۴۰۴-۰۲-۰۶
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: دوشنبه اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ تفاهمنامه همکاری برای گسترش فضاهای پخش و نمایش آثار مستند بین مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و فیلیمو امضا شد. تفاهم‌نامه‌ای که در صورت اجرای صحیح و دقیق می‌تواند یکی از مشکلات مهم حوزه مستند را برطرف کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری-تحلیلی سینمامثبت،کرونا در کنار آسیب‌های متعدد دارای یک حُسن بزرگ بود و بروز این بیماری سبب کشف «نمایش آنلاین» و گسترش ابعاد آن شد. به طور طبیعی این امکان در اختیار آثار نمایشی و داستانی قرار گرفت. البته معدود آثار مستند نیز بودند که سازندگان آن‌ها اغلب به صورت شخصی فیلم‌های خود را در پلتفرم‌ها عرضه کردند اما این موضوع شکل سازمان‌دهی شده‌ای نداشت و کماکان تنها مکان عرضه و نمایش فیلم‌های مستند جشنواره‌ها بودند.در سال‌های اخیر اکران «هنر و تجربه» تلاش کرد تا فضایی برای نمایش عمومی آثار مستند فراهم کند اما کمتر فیلمی بود که قابلیت نمایش در ابعاد سالن سینما را داشته باشد و کثرت صندلی‌های خالی در چنین نمایش‌هایی هم حکایت از آن داشت که ساختار این آثار تناسب زیادی با پرده سینما ندارد.

در سال‌های اخیر ورود پلتفرم‌های تخصصی مانند «هاشور» نیز درد سینمای مستند را دوا نکرد چون فضای حاکم بر هاشم روشنفکری بود و نمی‌توانست ویترین مناسبی برای عامه مردم باشد.بر همین اساس نیاز بود تا در فضایی عام‌تر امکان نمایش آثار مستند فراهم گردد که با تفاهم‌نامه اخیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با پلتفرم فیلیمو این امکان فراهم شده است.

سینمای مستند دارای آثار جذاب و تماشایی زیادی است اما هرساله آثار متعددی هم در قالب مستند تولید می‌شود که از نظر انتخاب سوژه و زاویه دید جذاب نیستند،تناسبی با جامعه امروز ندارند و گاه به شدت کهنه و حوصله‌ سَربَر هستند.پلتفرم‌ها حتی می‌توانند میزبان این آثار هم باشند زیرا عدم مواجهه فیلم‌سازان مستند با مخاطبان واقعی آثار خود سبب شده تا آن‌ها برای سال‌هایی طولانی با دست فرمانی یکنواخت فیلم‌های غیر جذاب بسازند و بازخوردی هم از مخاطب دریافت نکنند و به فکر تغییر در شیوه فیلم‌سازی خود نیفتند اما قطعا مواجهه این آثار با مخاطبان واقعی بیش از هرچیز برای خود این فیلمسازان منفعت دارد و باعث تحول نگاه آن‌ها و خروج از دایره انزوا می‌گردد.

برچسب ها: فیلیمومرکز گسترش سینمای مستند و تجربیهاشور
نوشته قبلی

وزارت ارشاد در حال ساخت و ساز است؟!

نوشته‌ی بعدی

خبر رسانی‌های کم ارزش در سازمان سینمایی

نوشته‌ی بعدی

خبر رسانی‌های کم ارزش در سازمان سینمایی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

از صیاد تا ناریا، تلویزیون و پرده سینما در اشغال آثاری ضعیف

۱۴۰۴-۰۲-۲۸

مدیران مومن و انقلابی تلویزیون هم عاشق بوروکراسی سنگین هستند؟

۱۴۰۴-۰۲-۲۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس