سینمامثبت: با گذشت بیست روز از نمایش عمومی فیلم آسمان غرب، فروش بسیار پایین این فیلم ارگانی حکایت از آن دارد که اغلب و مخاطبان سینمای ایران دیگر علاقهای به این نوع فیلمها ندارند و حتی ایام نوروز نیز نمیتواند تاثیری در فروش این آثار داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری-تحلیلی سینمامثبت، سینمای جنگ در همه جای دنیا همواره سینمایی محبوب و دوست داشتنی است و ممکن است به اندازه فیلمهای تجاری فروش نداشته باشد اما آنقدر از این آثار استقبال میشود که زمینه ساخت فیلمهای دیگر در این گونه سینمایی فراهم شود. در سینمای ایران اما ساخت چنین آثاری نه بر اساس سلیقه و ذائقه و انتظار مخاطب بلکه بر اساس ذهنیتهای مسوولانی صورت میگیرد که اغلب شناخت دقیق و درستی از مخاطبان عام ندارند و تصور میکنند هرآنچه که آنها پسند میکنند مورد قبول مخاطب نیز هست حال آنکه مخاطب بیست سالهای که امروز به سینما میرود نه تنها جنگ و رویدادهای پس از آن مانند بازگشت آزادگان را مشاهده و درک نکرده بلکه ریشهها و علتهای وقوع جنگ میان ایران و عراق نیز برایش مبهم است. چنین مخاطبی اگر بخواهد اثر جنگی هم ببیند ترجیح میدهد در پلتفرمها آثاری همچون: اربابان آسمان یا دسته برادران و نسل جنگ را ببیند که آثاری حرفهای و به لحاظ اندیشه بسیار پُخته و قوام یافتهاند.
حال در چنین شرایطی مسوولان به جای درک این واقعیت، در بهترین حالت آثاری تولید میکنند که کپیهای موفق فیلمهای حماسی دهه شصت است. فیلم آسمان غرب یکی از این فیلمهاست که نسبت به دیگر ارگانی حاضر در جشنواره فیلم فجر سال گذشته در مرتبهای بالاتر قرار میگیرد اما این فیلم در مدت ۲۰ روز نمایش در ۲۰۴ سالن و با در اختیار داشتن ۱۲۵۰ سئانس کمتر از یک میلیارد تومان فروش داشته که برای چنین گران قیمتی رقم بسیار اندکی است.
آسمان غرب در زمان و موقعیتی عالی نمایش داده شده و حالا در نظر بگیرید سایر آثار ارگانی که با ذهنیتهایی اشتباه تولید شدهاند در شرایط اکران عادی با چه وضعیتی مواجه خواهند شد؟
سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاههای افراد،سازمانها و نهادهایی است که نام آنها در این مطلب آمده است.