سینما مثبت:پخش فیلم سینمایی «شماره ده» در روز دوازدهم فروردین ماه از سیما،خبر از تولد گونه جدیدی از فیلمسازی در ایران میدهد که در کنار سایر تناقضهای موجود در سینما قابل مطالعه و بررسی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینمامثبت،در سالهایی نه چندان دور تهیه کنندگی برای سینما و تلویزیون تفاوتهایی با یکدیگر داشت و حتی تهیه کنندگان سینما گهگاه افتخار همکاری با تلویزیون را نمیدانند اما در سالهای اخیر با از میان رفتن مرزهای حرفهای این مساله نیز به تاریخ سپرده شده است. این روزها سینما و تلویزیون شاهد فرمول عجیبی از تهیه کنندگی است که طی آن فیلمی با هزینه بالا و در استانداردهای حرفهای برای سینما ساخته میشود اما در نهایت از تلویزیون پخش میشود! برای دست اندرکاران این روند نیز این سوال پیش نمیآید که به چه دلیل فیلمی که قرار است از تلویزیون پخش شود و قطعا مخاطب کمتری نسبت به سینما دارد، باید با استانداردهای پُرهزینه سینما تولید شود. نام ابراهیم اصغری هم به عنوان تهیه کننده با این روند گره خورده که پس از فیلم تک تیرانداز امسال فیلم شماره ده او نیز در چنین شرایطی پخش شد.نکته قابل تامل اینکه ساخت فیلم شماره ده پیشتر به سه تهیه کننده دیگر نیز پیشنهاد شده بود و حتی یکی از تهیه کنندگان برای آن پروانه ساخت هم گرفته بود که در نهایت با کنار رفتن تمامی آن تهیه کنندگان ساخت این فیلم به ابراهیم اصغری واگذار شد.
نکته قابل تامل اینکه اصغری در روز دوازدهم فروردین طی نامهای به رییس سازمان صدا و سیما از وی خواست تا پخش این فیلم را به سالروز ورود آزادگان به کشور در مردادماه موکول کند که جبلی نیز وقعی این درخواست ننهاد.
سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاههای افراد،سازمانها و نهادهایی است که نام آنها در این مطلب آمده است.