پنجشنبه, تیر ۱۲, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی جشنواره چهل و یکم فیلم فجر

تدام بی‌اعتباری فیلم فجر به دلیل انتساب‌ غلط خزاعی

۱۴۰۱-۱۱-۱۶
Reading Time: 2 mins read
0

سینما مثبت: جشنواره فیلم فجر به نیمه رسیده اما هنوز نه تنها خبری از حال و هوای بین المللی و حضور میهمان‌های خارجی در این رویداد نیست بلکه از هشت فیلم خارجی آماده نمایش در بخش بین الملل، سازندگان چهار فیلم از حضور فیلم‌هایشان در این رویداد ابزار بی‌اطلاعی کرده و خواهان خروج آثارشان از جشنواره فیلم فجر شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینمامثبت، امسال چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به لطف انتساب نامتناسب محمد خزاعی، سیر نزولی پیدا کرده و حتی از استانداردهای دوره‌های اولیه برگزاری نیز فاصله گرفته تا این رویداد که زمانی موجب حسرت کشورهای منطقه بود، به رویدادی کم اهمیت تبدیل شود. یکی از علت‌های مهم این وضعیت انتساب فردی در سمت دبیری جشنواره از سوی رییس سازمان سینمایی است که تجربه رویدادی در این حد و اندازه را نداشته و تمامی راه‌حل‌های او برای حل و فصل مشکلات نیز به شکست منجر شده است. در تازه‌ترین اتفاق با انصراف چهار فیلم‌ساز خارجی از حضور در این رویداد، امینی در گفت و گو با رسانه‌ها اعلام کرد: صاحبان آثار ثبت نام انجام داده‌اند و حق پخش و حق رایت گرفته شده و کار را با کیفیت بالا به جشنواره تحویل دادند یعنی همه چیز به صورت حرفه‌ای اتفاق افتاده است؛ لذا اگر الان کسی در یک نقطه‌ای از جهان بگوید چرا، این چرایی از نظر پروتکل های حقوقی و بین المللی و از لحاظ ادبیات حرفه‌ای حضور فیلم های در فستیوال های دنیا تعریف شده نیست. وقتی فیلمی به دبیرخانه جشنواره تحویل داده و فرم پر شده و حق رایت به صورت ارز رایج دنیا گرفته و پرداخت شده، دیگر فیلم در اختیار فستیوال است.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که حتی رسانه‌ها نیز ظاهرا در طرح چنین موضوع‌هایی با محدودیت مواجه هستند و امکان طرح پرسش مستقیم و صریح از دبیر جشنواره و ذکر نام فیلم‌سازان انصراف دهنده را ندارند!

جشنواره در میانه راه هنوز هیات داوران خود را معرفی نکرده و حتی در اطلاع رسانی درخصوص کارگاه‌های خود نیز امکان ذکر نام اساتید را در خبرهای خود ندارد. مثلا امروز قرار است در موزه سینما کارگاهی با عنوان رابطه مدیر فیلمبرداری با کارگردان در سینمای صنعتی برگزار شود که گذشته از عنوان عجیب آن، نام افراد حاضر در آن نیز تا زمان برگزاری محرمانه است.

شاید اگر رییس سازمان سینمایی فردی با تجربه بالاتر را برای این بخش انتخاب می‌کرد امروز شاهد بروز این نوع بی‌حرمتی‌ها نسبت به برند جشنواره فجر نبودیم و حداقل این رویداد شکل آبرومندانه‌تری در بخش بین الملل پیدا می‌کرد اما نگاهی جناحی خزاعی شرایط را به سمتی می‌برد که اعتبار جشنواره چهل و یکساله فیلم فجر با این نوع انتساب‌های غلط هر روز بیش از گذشته لگدمال می‌شود.

سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه‌های افراد،سازمان‌ها و نهادهایی است که نام آن‌ها در این مطلب آمده  است.

برچسب ها: چهل و یکمین جشنواره فیلم فجرمحمد خزاعی
نوشته قبلی

تحریم فیلم فجر ممکن است؟

نوشته‌ی بعدی

مقام قضایی پسندید؛سیماپرس نپسندید

نوشته‌ی بعدی

مقام قضایی پسندید؛سیماپرس نپسندید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

غیبت قابل تامل فیلم‌سازان ارگانی در مراسم‌های این روزها

۱۴۰۴-۰۴-۱۱

پس از جنگ دوازده روزه صدا و سیما را کوچک و چابک کنید

۱۴۰۴-۰۴-۰۹

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس