پنجشنبه, تیر ۱۲, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی دسته‌بندی نشده

تشکل صنفی جدیدی در سینمای ایران متولد شد

۱۴۰۱-۰۱-۳۱
Reading Time: 2 mins read
0

سینمامثبت: با اعلام آغاز فعالیت رسمی اتحادیه مراکز فنی و پشتیبانی تولید سینمای ایران، یک تشکل صنفی جدید در سینمای ایران متولد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینمامثبت، این اتحادیه با حضور اعضای هیات مدیره خود اعلام موجودیت کرد.نادر رضایی رییس هیات مدیره، محمد آلادپوش عضو هیات مدیره و مدیرعامل اتحادیه، فرشاد بشیرزاده عضو هیات مدیره و خزانه‌دار، معصومه فردشاهین و کامران سحرخیز عضو هیات مدیره این اتحادیه را تشکیل می‌دهند.

معصومه فردشاهین مدیر موسسه فرهنگی هنری رسانه فکر فردا در ابتدای این نشست عنوان کرد: حدود ۲ سال پیش تصمیم گرفتیم که دوستان بخش پشتیبانی تولید را که هرگز هم‌صدا نبوده‌اند در قالب یک اتحادیه کنار هم قرار دهیم و برای اولین‌بار با یک سیستم دقیق حقوقی اساس و پایه تشکیل اتحادیه را گذاشتیم. اواخر سال ۱۴۰۱ از هیات رسیدگی به مراکز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز این اتحادیه را با عنوان «اتحادیه مراکز فنی و پشتیبانی تولید سینمای ایران» تشکیلات مرکزی موضوع مصوبه ۵۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت کردیم.

او ادامه داد: تمام دوستان و فعالانی که در عرصه مراکز فنی، تجهیزات و پشتیبانی تولید در سینما و تلویزیون و عرصه‌های مختلف رسانه‌ای فعال هستند و مجوز وزارت فرهنگ را دریافت کرده‌اند، می‌توانند عضو این اتحادیه شوند. ما اکنون حدود ۵۰ تا ۶۰  مرکز پشتیبانی تولید داریم که مجوز دارند و در این عرصه فعالیت می‌کنند و قطعا پذیرای تمام این مراکز خواهیم بود. ما در ابتدای فعالیت این اتحادیه مراکز دارای مجوز را به طور رسمی دعوت می‌کنیم تا به عضویت اتحادیه درآیند و بعد به منظور حل دغدغه‌های مشترک صنفی مجمع عمومی برگزار می‌کنیم.

پشتیبانی تولید و تامین تجهیزات باید زیر نظر وزارت صمت قرار بگیرد

محمد آلادپوش در ادامه این نشست درباره گرایش‌های مختلف مراکز پشتیبانی تولید گفت: این فعالیت‌ها شامل مرکز فنی – پشتیبانی فیلمبرداری و تصویربرداری سینمایی، مرکز فنی – پشتیبانی تدوین، مرکز فنی – پشتیبانی استودیو صدا، مرکز فنی – پشتیبانی لابراتوری، مرکز فنی – پشتیبانی استودیو جلوه‌های ویژه و انیمیشن، مرکز فنی – پشتیبانی چهره‌پردازی (گریم) و تولید پروتزهای سینمایی، مرکز فنی – پشتیبانی طراحی دکور، لباس و آکسسوار سینمایی و مرکز فنی – پشتیبانی شهرک سینمایی می‌شوند.

او خاطرنشان کرد: ما زمانی اصرار داشتیم که اجاره وسایل از زیرنظر بنیاد سینمایی فارابی خارج شود و در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد زیرا فارابی امکان به‌روزرسانی سریع تجهیزات را نداشت اما اکنون شرایط طوری شده است که سوبسیدی که بخش دولتی باید به گروه‌های تولیدی می‌داد، بخش خصوصی تقبل می‌کند.

رفع تحریم‌ها برای حفظ حیات سینمای ایران

بشیرزاده نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: وقتی ما وسیله‌ای را از خارج از کشور خریداری می‌کنیم به دلیل تحریم‌ها فاکتور رسمی دریافت نمی‌کنیم درنتیجه سرمایه‌گذاری کلان انجام می‌دهیم اما در اداره دارایی و محاسبه مالیات هیچکدام قابل ارائه نیستند. همچنین برای خرید و انتقال تجهیزاتی مانند دوربین از خارج از کشور هزینه گمرگ زیادی شامل می‌شود که هیچکدام از این‌ها هنگام مالیات محاسبه نمی‌شوند. ما درواقع برای زنده نگه داشتن حیات سینمای ایران هم باید با تحریم‌ها مقابله کنیم و هم با مراجع مربوطه داخلی مانند اداره دارایی و وزارت فرهنگ وارد چالش شویم.

سینما مثبت برای دست اندرکاران این تشکل جدید آرزوی موفقیت دارد.

برچسب ها: اتحادیه مراکز فنی و پشتیبانی تولید سینمای ایران
نوشته قبلی

به اسم جوان گرایی، بچه گرایی و پخمه گرایی نکنید

نوشته‌ی بعدی

سالن‌های سینمای شهرستان به کمک رونق فیلم‌‌ها می‌آیند

نوشته‌ی بعدی

سالن‌های سینمای شهرستان به کمک رونق فیلم‌‌ها می‌آیند

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

غیبت قابل تامل فیلم‌سازان ارگانی در مراسم‌های این روزها

۱۴۰۴-۰۴-۱۱

پس از جنگ دوازده روزه صدا و سیما را کوچک و چابک کنید

۱۴۰۴-۰۴-۰۹

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس