تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : رضا استادی
حوزه : اسلایدر, جشنواره سی و ششم, خبر
شماره : 4817
تاریخ : 15 آبان, 1396 :: 8:00
چرا پای ثابت هیات های انتخاب و داوری، جشنواره فیلم فجر را جدی نمی‌گیرد؟ حواشی فراوانی که جشنواره فیلم فجر در سال‌های اخیر تجربه کرده و خروج آن از چهارچوب یک رویداد وزین و تبدیل شدن آن به محملی برای طرح جنجال‌ها و حاشیه‌ها این بانوی فیلم ساز را از شرکت در این برنامه منصرف کرده است

سینما مثبت: سال‌هاست تابوی «شرکت نکردن در جشنواره فیلم فجر» شکسته و فیلم سازان مختلفی ترجیح می‌دهند آثار خود را در جشنواره شرکت نداده و فیلم‌هایشان را روانه اکران کنند. نکته قابل تأمل این است که حتی برخی فیلم سازانی که عضو شوراهای مختلف هستند و در هیات های داوری و انتخاب جشنواره‌های دولتی نیز حضور دارند چنین رویه‌ای را در پیش گرفته‌اند.     به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، چندی پیش «فرشته طائر پور» بانوی فعال در عرصه فیلم سازی و صنفی که در شوراهای مختلف انتخاب و داوری جشنواره‌های مختلف خصوصی و دولتی حضور دارد، درباره فیلم جدید خود «خاله قورباقه 2» طی مصاحبه‌ای با هنر آنلاین اعلام کرد: «در جشنواره فیلم فجر عمدتاً برای فیلم‌های کودک اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد و درستش هم این است، چراکه نوع داوری و نوع مخاطب آن ایام خیلی مشتری فیلم کودک نیستند؛ بنابراین تصمیم داریم این فیلم را در نیمه دوم سال اکران کنیم، اما اینکه در کدام فصل و ماه باشد، دست پخش‌کننده خواهد بود؛ اما اگر قوانین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اجازه دهد شاید در دوره بعد تنها نمایشی از این فیلم را در جشنواره کودک داشته باشم. مهم این است که بچه‌ها این فیلم‌ها را ببینند و دوست داشته باشند.» معنی صحبت طائر پور این است که این تهیه کننده نه تنها جشنواره ملی فیلم فجر را برای نمایش فیلم خود «قابل» نمی‌داند بلکه حتی تمایل چندانی به نمایش فیلم خود در جشنواره کودک هم ندارد. اما قطعاً اگر از طائر پور برای حضور به عنوان داور در این رویداد دعوت شود، خواهد پذیرفت و شاید او به نمایندگی از صنف خانه سینما در جشنواره فجر سی و ششم حضور داشته باشد. به نظر می‌رسد حواشی فراوانی که جشنواره فیلم فجر در سال‌های اخیر تجربه کرده و خروج آن از چهارچوب یک رویداد وزین و تبدیل شدن آن به محملی برای طرح جنجال‌ها و حاشیه‌ها این بانوی فیلم ساز را از شرکت در این برنامه منصرف کرده است. تجربه ثابت کرده در طول چند سال گذشته هربار فیلم سازی هیاهو و فریاد بیشتری در جشنواره به پا کرده و شانتاژ خبری را نیز چاشنی کار نموده موفق‌تر بوده است و در چنین وضعیتی، فیلم‌های معصوم و بی آلایشی که صرفاً برای مخاطب عام ساخته می‌شود جایگاهی ندارد.  

© 2022 تمام حقوق این سایت برای سینما پلاس محفوظ می باشد.