شنبه, خرداد ۱۷, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی گزارش

آقامجیدی بازهم طلبکار شد

۱۴۰۰-۰۵-۲۷
Reading Time: 3 mins read
1

سینمامثبت: کارگردان فیلم سینمایی محمد (ص) در تازه‌ترین گفت و گوی خود ضمن ابراز گلایه از برخوردهای صورت گرفته با این فیلم اعلام کرد دیگر از فیلمسازی مذهبی خسته شده است!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینمامثبت، مجید مجیدی که در سینمای ایران به «آقامجیدی» مشهور است در گفت و گو با زهرا منصوری در خبرگزاری مهر گفته «آنقدر از هجمه‌های داخلی علیه این فیلم خسته شده است که دیگر نمی‌خواهد درباره‌اش صحبت کند.» او در این گفت و گو اعلام کرده:‌ « فکر می‌کنم به سهم خودم تلاش کردم تا ادای دینی کرده باشم و همین که مسیر کوچکی را باز کردیم، دیگران باید برای ادامه راه به میدان بیایند. آنقدر این مسیر سخت بود که به لحاظ روحی نمی‌توانم مجدد با تمام این سختی‌ها مواجه شوم و بعد هم امکان دارد نتیجه نهایی دیگر نتیجه مطلوب خود آدم هم نباشد. خود من زمانی که فیلم «محمد (ص)» می‌ساختم می‌دانستم و اطمینان داشتم در بیرون از مرزهای خودمان نسبت به آن حساسیت نشان خواهند داد. آنچه بیش‌تر آزاردهنده است، برخی هجمه‌های داخلی است.آن‌ها نمی‌خواهند قرائت درست از اسلام رحمانی در دنیا شنیده شود و مخالف نگاه ما هستند. به‌خصوص که از نظر سیاسی نمی‌خواهند ایران این نگاه را در دنیا نمایندگی کند. در سال‌های گذشته تلاش‌های بسیاری در کشورهای مختلف داشتیم اما همه جا دلارهای عربستان راه‌مان را بست. برای خودم حیرت‌انگیز بود که قدرت دلاری این‌ها آنقدر زیاد است که حتی می‌توانند اروپایی‌ها را هم بخرند و نگذارند این فیلم به درستی در دنیا دیده شود.»

مجیدی همچنین مدعی شده «وقتی فیلم «محمد (ص)» ساخته شد، ما هیچ‌گونه امکانات، حتی به اندازه یک ریال از امکانات سینمایی کشور استفاده نکردیم. نه پول گرفتیم و نه امکانات؛ همه امکانات فیلم از جای دیگری تحت عنوان بنیاد مستضعفان تأمین شد و به‌واسطه آن کلی امکانات هم به سینمای ایران وارد شد، اما حرف و حدیث‌ها و هجمه‌هایی به ما وارد کردند. گفتند چرا باید چنین بودجه و امکاناتی در اختیار فلانی قرار بگیرد.آنقدر از این هجمه‌های خسته شدم که دیگر نمی‌خواهم درباره‌اش صحبت کنم. همین شهرک سینمایی که برای این فیلم آن زمان با بودجه ۲۷ تا ۳۰ میلیارد تومانی ساخته شد، همین امروز اگر کارشناسی کنید، ارزش افزوده‌اش کمتر از ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان نیست. یک دکور تاریخی نام ببرید که تلویزیون برای اثر تاریخی ساخته باشد و همچنان مانا باشد.»

اگر هزینه ساخت فیلم صرف تکمیل آزادراه تهران- شمال می‌شد

این اظهارات در حالی از سوی آقامجیدی عنوان شده که طبق اعلام مسوولان بنیاد مستضعفان در سال ۱۳۹۳، این پروژه هزینه‌ای بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان داشته است. یعنی در مقطع زمانی که دلار به طور متوسط ۳۳۱۰ تومان بوده است. در نظر بگیرید که حتی اگر سینمای ایران می‌خواست به ایشان کمک کند هم در توانش نبود تا بودجه این پروژه بزرگ و طولانی را فراهم کند و البته از یاد نبریم که امکانات فراهم شده برای این فیلم تا مدت‌ها به صورت انحصاری در اختیار شرکت نور تابان بود و جز در موارد معدود به پروژه‌های دیگر داده نمی‌شد. البته مشکل فیلم محمد از جایی حاد و شدید شد که با صرف هزینه‌های هنگفت و حمایت‌های مادی و معنوی فراوان فیلم اصطلاحا «درنیامد» و به خاطر کیفیت ضعیف آن و ضعف‌های محتوایی و همچنین زمان طولانی با وجود اختصاص بخش عمده‌ای از سالن‌های سینما به این فیلم، نه در داخل کشور توفیق چشمگیری کسب کرد و نه در خارج از کشور موفق به جلب نظر مخاطبان شد و عملا ساخت قسمت‌های بعدی آن نیز منتفی شد. قطعا اگر سال ۹۳ بنیاد مستضعفان رقم پرداختی برای این فیلم را صرف تکمیل آزادراه تهران- شمال می‌کرد و از محل آن عوارضی دریافت می‌کرد،درآمد بیشتری از اجاره دادن شهرک سینمایی نور به فیلم‌ها و کلیپ‌های خاص داشت و اینکه این دکور تاریخی هم اکنون ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان ارزش دارد آن هم در دوره و زمانه‌ای که سال‌هاست دنیا دیگر برای آثار اینچنینی دکور فیزیکی نمی‌سازد و بخش عمده‌ای از فیلم در داخل استدیو شکل می‌گیرد أصلا مطلب افتخار آمیزی نیست و بیان آن از سوی مجیدی حاکی از بی اطلاعی این فیلمساز از شرایط جدید ساخت آثار تاریخی در دنیا است.

مجیدی که پس از فیلم محمد دو اثر فقرنگارانه «آنسوی ابرها» و «خورشید» را نیز ساخته عملا در این سال‌ها موفقیت عمده‌ای کسب نکرده است.

سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه‌های افراد،سازمان‌ها و نهادهایی که نام آن‌ها در این مطلب آمده درباره مطلب مذکور است.

مطالب مرتبط: نقد فیلم محمد(ص)

برچسب ها: فیلم محمدمجید مجیدینورتابان
نوشته قبلی

فقدان بانوی فعال سینمای ایران در اثر کرونا

نوشته‌ی بعدی

پانزده نکته از فهرست واکسن خبرنگاران/قابل توجه وزیر ارشاد آینده

نوشته‌ی بعدی

پانزده نکته از فهرست واکسن خبرنگاران/قابل توجه وزیر ارشاد آینده

دیدگاه‌ها 1

  1. هادی می‌گوید:
    قبل 4 سال

    حرف حساب
    متاسفانه بجای اینکه افرادیکه با کمک بیت المال رشد کردند حالا دست ضعفا را بگیرند مدام گلایه دارند
    آقای مجیدی یادش باشد روز واقعه بیضایی که با هیج تولید شد صدها برابر فیلم ایشان، بازخورد داشت ولی ادعای بیضایی یک سوم ادعاهای ایشان نیست

    پاسخ

پاسخ دادن به هادی لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

زندگی برادران خیامی مستند شد

۱۴۰۴-۰۳-۰۷

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس