سازمان سینمایی «رسانههای مجازی» را به رسمیت نمیشناسد
سینما مثبت: هفدهم مرداد ماه در تقویم مناسبتهای ایران به نام «روز خبرنگار» نام گذاری شده است. خبرنگاری حرفه متنوع و پُردامنه ای است که در قالب رسانههای مکتوب، تصویری و مجازی معنا پیدا میکند اما هنوز هم تصور غالب در ذهن برخی مسوولان از این حرفه صرفاً «خبرنگار میکروفن به دست صدا و سیما» یا «خبرنگار روزنامه» است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، سازمان سینمایی فردا شنبه هفدهم مرداد ماه همزمان با روز خبرنگار، دست اندرکاران مختلف رسانهها را به حضور در ضیافتی در باغ فردوس دعوت کرده است. این دعوت با ارسال کارت برای نمایندگان مختلف رسانهها صورت گرفته است. در طراحی کارت ارسالی تصاویر روزنامههای مختلف با یکدیگر ترکیب شده است. دقت در این تصاویر نشان میدهد این طراحی با ظرافت و توجه خاصی صورت گرفته است. مثلاً تصویر دو روزنامه هنری ـ سینمایی کشور یعنی «صبا» و «بانی فیلم» بر دو طرف کارت نقش بسته است. همچنین فضای مختلف سایت میان رسانههای اصلاح طلب و اصولگرا و حتی میانه روز تقسیم شده است. لوگو روزنامههای اعتماد، شرق، آفرینش، همشهری، جوان، شهروند، جهان اقتصاد، رسالت، اطلاعات و کیهان در این طراحی دیده میشود اما متاسفانه هیچ اثری از رسانههای مجازی همچون خبرگزاریها و یا سایتهای خبری که در این عرصه فعالیت میکنند و اتفاقاً در موارد زیادی، زودتر از رسانههای مکتوب به انتشار خبر و تحلیل میپردازند نیست. شاید اینگونه عنوان شود که قرار دادن نام تمامی رسانهها در این فضا ممکن نبوده اما به همان ترتیبی که لوگو و حتی برخی تیترهای رسانههای مکتوب در این فضا گنجانده شده، میشد لوگو برخی خبرگزاریهای معتبر و فعال در زمینه سینما را نیز در این صفحات قرار داد. البته عدم وجود لوگوی نشریات تخصصی سینمایی به این معنی است که طراح کارت و ی سفارش دهندگان به وی، نشریات ماهانه را فاقد ویژگیهایی دانستهاند که در آنها کار خبرنگاری به شکل حرفه ای صورت میگیرد و این رسانهها بیشتر واجد ویژگی «منتقدان سینمایی» هستند. اگر این تعبیر درست باشد، باز هم باید گفت در فضای فعلی رسانههای ایران «خبرنگاری» به شکل کامل تری در فضای خبرگزاریها تحقق دارد تا روزنامهها.
امید است در برنامههای آینده، برگزار کنندگان به چنین مواردی دقت نمایند.
http://30nemaplus.ir/?p=2890